کد خبر: ۲۱۸۷۵۰
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
0
صدیف بدری افزود: بر اساس قوانین کار در جایی که امنیت لازم برای کار وجود ندارد باید اخطارهای لازم صادر و از سویی اصناف نیز باید مانع از فعالیت در چنین محیطی شود و مجوز فعالیت ندهد.
آخرین وضعیت بررسی کمیته فنی رسیدگی به حادثه پلاسکو پول‌نیوز -سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی کمیته فنی رسیدگی به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: سهم قصور دستگاه‌های مرتبط در بروز این حادثه به زودی اعلام می‌شود.

صدیف بدری تصریح کرد: عملکرد وزارت کار به لحاظ حق‌وحقوق کارگران و وضعیت محیط کار، اصناف به لحاظ وضعیت محیط کار، شهرداری به لحاظ ایمنی ساختمان و بنیاد مستضعفان و جانبازان به عنوان مالک در خصوص ساختمان پلاسکو در دست بررسی است.

وی افزود: بر اساس قوانین کار در جایی که امنیت لازم برای کار وجود ندارد باید اخطارهای لازم صادر و از سویی اصناف نیز باید مانع از فعالیت در چنین محیطی شود و مجوز فعالیت ندهد.

به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس علاوه بر این شهرداری مکلف است هر ساختمانی ایمنی کافی ندارد برای فعالیت آن ممانعت ایجاد کند و در این میان دولت و وزارت کشور نیز نمی‌توانند از مسئولیت شانه خالی کنند.به گفته بدری علاوه بر دستگاه‌های ناظر، خود مالک نیز مسئولیتی در قبال ایمنی مکان دارد و در عین حال خود کسبه نیز در مقابل ایمنی محیط کار مسئولیتی دارند و نباید از ایمن‌سازی غفلت کنند.

 نماینده مردم اردبیل در مجلس با تأکید بر این که عملکرد تمامی دستگاه‌ها بررسی و میزان قصور به محاکم قضایی اعلام می‌شود، اضافه کرد: بعد از وقوع حادثه پلاسکو مدیریت بحران مناسبی اعمال شد و نباید کمبود امکانات اطفای حریق و به روز نبودن امکانات را نادیده گرفت.

وی افزود: کمیسیون عمران طی روزهای آینده گزارش نهایی خود در خصوص حادثه را در صحن علنی مجلس اعلام خواهد کرد. بدری در خصوص پیشگیری و مقابله با این گونه حوادث تاکید کرد که به منظور ارتقای ایمنی می‌توان قوانینی در حوزه مدیریت بحران به تصویب رساند.


منبع:خراسان
برچسب ها: پلاسکو ، حادثه ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: