پول‌نیوز -رئیس اداره همکاریهای دوجانبه گمرکی ایران و ترکیه گفت: مبادلات ایران و ترکیه الکترونیکی صورت می گیرد.

حبیب وند عصر چهارشنبه در نشست مشترک بررسی راههای ارتقای همکاریهای کمرگی ایران با گمرکات ترکیه اظهارداشت: در راستای اجرای سیاست های بالا دستی و برای رسیدن به مبادلات تجاری مشترک، توافق شد که مبادله اطلاعات کالا و مسافر در مرزها و گمرکات دوطرف به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

وجود گمرک ریلی مرزرازی و کاپی کوی را یک ظرفیت بزرگ بین دو طرف اعلام کرد و افزود: مقرر شده همزمان با توسعه زیر ساخت مرزهای زمینی مشترک بین دو طرف در آذربایجان غربی، زیر ساخت راه و گمرک ریلی نیز تکمیل شود.

رئیس روابط بین الملل و اتحادیه اروپای ترکیه نیز در این نشست میزان تجارت مشترک بین دوطرف ایران و ترکیه را در حال حاضر ۱۰ میلیارد دلار اعلام و کرد وگفت: برای رسیدن به سقف تجاری تعریف شده ۳۰ میلیارد دلار، گمرکات مشترک دوطرف نقش تعین کننده ای دارند.

آدم یازیچی از تکمیل زیر ساختهای گمرکات مشترک ترکیه با آذربایجان غربی خبر داد و افزود: بخشهایی از این زیر ساختها در گمرکات بازرگان - کوربولاغ، سرو اسندره اجرا شده است و در حال حاضر در مرحله تکمیل زیر ساختهای گمرک رازی کاپی کوی هستیم.

وی نقش گمرک رازی کاپی کوی را در توسعه تجارت بین ایران و ترکیه بسیارمهم ارزیابی وتاکید کرد: هدف گمرک ترکیه تردد روزانه بیش از ۲۵۰ کامیون از این گمرک در جهت کمک به توسعه تجارت در مرزهای دو طرف است.

آذربایجان غربی با کشور ترکیه، ۳ مرز مشترک زمینی در بازرگان، رازی خوی و سروی ارومیه دارد.

تنها مرز ریلی ایران با اروپا، راه ریلی رازی خوی و کاپی کوی ترکیه است.

نشست مشترک بررسی راههای ارتقای همکاریهای کمرگی ایران با گمرکات ترکیه با هدف تسهیل مبادلات تجاری و تردد مسافر در خوی برگزار شد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: