کد خبر: ۲۲۰۰۷۷
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
0
تمامی تلاش های آلفا- ان تیونر آلمانی فقط و فقط برای یک منظور دنبال شده و آن اسب بخار بیشتر است که در پروژه حاضر نیز مجموع خروجی به 450 اسب رسیده؛ از این رو با توجه به کاهش وزن محسوس می توان معادله را موفق ارزیابی کرد.

پول نیوز، مازیاردانیالی- ب ام و نامی است که دنیای خودرو بخشی از اعتبار خود را مدیون آن می داند. برندی که همواره مترادف با کیفیت، نوآوردی و سبک آلمانی در تولید بوده است  و از این رو زمانی که از ب ام و می گوئیم هیچ چیزی جز نهایت کیفیت و زیبایی ذهن را به خود مشغول نمی کند. در میان تمامی محصولات و کلاس های مختلفی که ب ام و تولید می کند؛ سری 3 برای ماشین بازها جایگاه متمایزی دارد مخصوصا هنگامی که عنوان ام پکیج را نیز با خود همراه داشته باشد. اگر بخواهیم مقداری دقیق تر بگوئیم از میان محصولات سری 3 جذاب ترین قسمت به پلتفرم ایی 92 اختصاص دارد که بیانگر شاسی کوپه 2 در برای این گروه است. سایر محصولات این گروه با پلتفرم هایی ایی 93 برای 2 در کانورتیبل، ایی 91 استیشن واگن و ایی 90 که سدان 4 در است، شناخته می شوند.

برای امروز، ما هم سراغ جذاب ترین پلتفرم می رویم تا حاصل کار تیونر آلمانی را روی یک دستگاه ایی 92 استاندارد مشاهده کنیم.

آلفا- اِن یکی از تیونرهای قابل اعتنا در کشور آلمان است که دفتر مرکزی آن در شهر باد نوین‌آر-آروایلار قرار دارد. این تیونر در یکی از پروژه های خود که بی تی 92 نامگذاری شده است از 335i کوپه با رنگ سفید استفاده می کند تا مجموعه ای از کیت های بدنه و بروزرسانی های موتور را به نمایش بگذارد.

از برخورد اول متوجه می شویم که تیونر علاقه خاصی به افزایش حجم بدنه با کیت های قیبرکربنی خود داشته است. نقطه اوج این بروزرسانی ها را باید در فندرها مشاهده کرد. مجموعه رکاب و فندرهای به کار رفته بویژه در قسمت عقب خودرو نه تنها زیبایی های ایی 92 را افزایش داده بلکه حسی از سرعت و قدرت را نیز به بیننده القا می کند.

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

در این پروژه رنگ مکمل را باید مشکی بدانیم، جائیکه انتخاب رینگ ها و اسپولیر کربنی با این رنگ نمای زیبایی به ب ام و داده اند. در نمای پشت خودرو تغییراتی مانند انتقال خروجی های اگزوز به قسمت میانی بامپر و استفاده از دیفیوزر فیبرکربنی کاملا قابل قبول به نظر می رسند. اسپویلر کربنی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و هماهنگی بالایی را با اگزوزها و دیفیوزر ایجاد کرده است.

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

داخل کابین نباید منتظر اتفاق خاصی بود چرا که با نصب رول بارهای ریسینگ و بروزرسانی های ایمنی، قضای داخلی خودرو شبیه به ماشین های محصوص مسابقات ناسکار شده تا یک کوپه شهری! اینجا جذاب ترین بخش صندلی های اسپرت برند ریکارو با سیستم ایمنی مخصوص چهارنقطه ای است که حس خوبی را به بیننده منتقل می کند.

در بحث فنی نیز آلفا – ان برنامه های ویژه خود را برای ایی 92 داشته است. استفاده از قطعات فیبر کربن در بدنه اولین اقدام در راستای کاهش وزن خودرو بوده و این کار نتیجه ای موفق را ثبت کرده زیرا به رغم اضافه وزن مربوط به رول بارها، همچنان این ایی 92 تا 250 کیلوگرم از نمونه استاندارد سبک تر است.

بروزرسانی شاسی و سیستم تعلیق با کیت مخصوص کی دبلیو نقش مهمی در افزایش فرمان پذیری و توانایی مانور خودرو داشته است. برای سیستم ترمز برند مک با دیسک های 380 میلیمتری در چرخ های جلو(با کالیپر 6 پیستونه) و دیسک 350 میلیمتری در چرخ عقب(با کالیپر 4 پیستونه) استفاده شده است. برای چرخ های جلو از تایرهای 255 میلیمتری و تایرهای عقب نوع 295 میلیمتری روی رینگ آلومنیومی(مدل S3) 19 اینچی سوار شده است. این رینگ زیبا در چرخ جلو 9.5 اینچ و در چرخ عقب 11.5 اینچ پهنا دارد. برند هانکوک روی تایرها تضمینی برای رانندگی نرم و مطمئن با این ب ام دبلیو خواهد بود.

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

در قسمت موتور نیز آلفا- ان تغییرات مشخصی را دنبال کرده که از جمله می توان به بروزرسانی بخش ایی سی یو و اینترکولر کارآمدتر در کنار پیستون ها و میل لنگ جدید اشاره کرد. سیستم اگزوز نیز در تمام مسیر تغییراتی را به خود دیده تا در نهایت عملکرد و صدای زیباتری را به نمایش بگذارد. تمامی این تلاش ها فقط و فقط برای یک منظور دنبال شده و آن اسب بخار بیشتر است که اینجا هم مجموع خروجی به 450 اسب رسیده که با توجه به کاهش وزن محسوس می توان آنرا معادله ای موفق دانست.

محصول نهایی یک امپراطور شهری است که با آن می توان به حکمرانی در جاده ها پرداخت. شاید این تصور ایجاد شود که این ایی 92 در مقایسه با خودروهای 8 سیلندر بالای 400 اسب شهری دچار مشکل خواهد شد اما بروزرسانی های این پروژه و ویژگی های استثنایی که پلتفرم کوپه سری 3 در اختیار دارد می تواند نتیجه بازی را به سود بی تی 92 تغییر دهد. 

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)

تیونینگ تک ستاره با کد آلفا (+عکس)



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: