April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۰۵۵۸
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
0
پول‌نیوز -سازمان بهداشت جهانی بار دیگر نسبت به بحران شدید کمبود دارو، سوخت، نبود کادر پزشکی متخصص و پرستارانی که در ادامه جنگ های داخلی یمن این کشور را ترک کرده اند، ابراز نگرانی کرد.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه طی گزارشی اعلام کرد که با تداوم درگیری های داخلی در یمن 274 مرکز درمانی این کشور از کار افتاده شده و درحال حاضر تنها چهل و پنج در صد از امکانات پزشکی این کشور قابل استفاده است. 

به گفته این نهاد در حالی که شمار آوارگان و مجروحین این کشور نسبت به سال 2012 به 5 برابر افزایش یافته کمبود بودجه لازم در تاسیسات بهداشتی این کشور باعث تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد بیش از هزار و دویست کارمند این تاسیسات شده است.

نهاد مذکور یادآور شده است که گرچه مسئولین بهداشتی یمن هیچگونه تبعیض و استثنایی در پذیرش بیماران بکار نمی برند به علت کمبود دارو و مواد غذایی، کارکنان پزشکی قادر به ارائه خدمات به همه بیماران نیستند.

نویو ذکریا نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن گفته است که در حال حاضر بیش از چهارده میلیون و هشتصد هزار نفر امکان دسترسی به خدمات بهداشتی/درمانی را ندارند ودر نتیجه هر روز وضعیت این بیماران ونیازمندان وخیم تر می شود.

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل و برخی دیگر از نهاد های بین المللی و سازمان های مردم نهاد برای تامین نیازهای بهداشتی و درمانی در این کشور در سال 2017 در مجموع 448 میلیون دلار کمک مالی در خواست کرده‌اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: