سر خط خبر ها
کد خبر: ۲۲۱۰۳۰
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
0
خودروهای خارجی پلاک اروند تا پیش از این تنها یک ماه به صورت یک مرحله ای اجازه داشتند از خوزستان خارج شوند.
پول‌نیوز - در جلسه ای با حضور استاندار خوزستان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و رئیس پلیس راهور استان، مرخصی خودروهای پلاک اروندی در ۲مرحله ۱۵روزه شد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، روز یکشنبه مورخ ۸ اسفند سال جاری  در نشستی که با حضور استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و سرهنگ قاسم قدرتی رئیس پلیس راهور استان برگزار شد در خصوص مرخصی خودروهای پلاک اروندی تصمیم گیری در ۲ مرحله ۱۵روزه موافقت نهایی صورت گرفت.

همچنین در خصوص راه اندازی و شروع به کار خدمات خودرویی ویژه مرخصی خودروهای پلاک اروند در اهواز مقرر شد علاوه بر مرکز شماره گذاری مستقر در منطقه آزاد اروند،پیرو مصوبه شورای تامین استان و دستور استاندار، مرکز دیگری پیش از آغاز سال ۱۳۹۶ برای خدمات رسانی به مردم خوزستان در اهواز راه اندازی شود.

در این نشست مقرر شد سازمان منطقه آزاد اروند و پلیس راهور خوزستان هماهنگی لازم را با شرکت متقاضی جدید داشته باشند.

خودروهای خارجی پلاک اروند تا پیش از این تنها یک ماه به صورت یک مرحله ای اجازه داشتند از خوزستان خارج شوند.

بنا به این گزارش ، گمرک ایران دیروز شنبه در بخش نامه ای فاصله تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد را اعلام کرد.

بر این اساس در صورتی که این خودروها اقدام به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نکنند یا شرایط لازم برای ترخیص این خودروها وجود نداشته باشد، خودروهای پلاک مناطق آزاد تنها تا شعاع مشخصی که آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی مشخص کرده می‌توانند تردد کنند.

براساس تبصره ماده ۱۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد کشور مقرر شده خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند می توانند تا مرکز استان (۱۲۰کیلومتر) تردد کنند.

بر اساس بخش نامه گمرک خروج این خودروها از شعاع مصوب به منزله ورود غیرقانونی کالای گمرک نشده به قلمرو گمرکی به حساب می‌آید و مشمول بند الف ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی خواهد بود.

خودروهای پلاک اروند که از شهریور ۱۳۹۳ اجازه داشتند در کل خوزستان تردد داشته باشند از بندر خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده ترخیص می شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: