May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۱۰۸۰
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
0
امروز سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ‌ میزبان هیات اقتصادی از ایالت ویکتوریا استرالیا به سرپرستی ریچارد بولت - وزیر صنعت، معدن و تجارت ویکتوریا استرالیا بود.
همکاری‌ جدید ایران و استرالیا در بخش صنایع معدنیپول‌نیوز - در جریان دیدار رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و معاون وزیر صنعت و تجارت استرالیا روی همکاری‌ها جدید در بخش‌های معادن و آب توافق شد.

امروز سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ‌ میزبان هیات اقتصادی از ایالت ویکتوریا استرالیا به سرپرستی ریچارد بولت - وزیر صنعت، معدن و تجارت ویکتوریا استرالیا بود.

در این دیدار مقامات ایرانی و استرالیایی به بیان ظرفیت‌های موجود برای ارتباط و همکاری‌ بیشتر پرداختند و بر همکاری‌ها و تعاملات جدید به ویژه در بخش صنایع  معدنی تاکید کردند.  

در حاشیه این جلسه مهدی کرباسیان - رئیس ایمیدرو - ملاقات با وزیر صنعت و معدن و تجارت استرالیا را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های استرالیایی در بخش‌های پیمان‌کاری، مشاوره و تکنولوژی با ایمدور و صنایع معدنی ایران همکاری‌های نزدیکی را شروع کرده‌اند

وی ادامه داد: در جلسه امروز تفاهم شد که گروه مشترکی ایران و استرالیا تشکیل شود تا روابط دو طرف را حوزه آموزش، تحقیقات و تکنولوژی بیشتر کنند. از سوی دیگر نیز پیشنهاداتی را برای سرمایه‌گذاری مشترک مطرح کردیم و قرار است در این کارگروه بررسی شود.  

رئیس ایمیدرو با اشاره به ظرفیت‌های مناسب برای همکاری‌های ایران و استرالیا تصریح کرد: استرالیا در دو بخش سنگ آهن ظرفیت بسیار بالایی دارد و بزرگترین صادرکننده سنگ آهن است. با توجه به گاز ارزان و فراوان در ایران، این پیشنهاد را مطرح کردیم که آن‌ها می‌توانند سنگ آهن خود را به ایران بیاورند و تولید فولاد انجام دهند و بعد به طور مشترک محصول نهایی را به نقاط مختلف دنیا صادر کنیم.  

همچنین ریچارد بولت - وزیر صنعت، معدن و تجارت - با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای همکاری بین ایران و استرالیا برای همکاری وجود دارد، گفت:‌ ایالت ویکتوریا استرالیا می‌تواند ازنظر مهارت، آموزش و تکنولوژی به ایران کمک کند و ما هم امروز برای همین اینجا جمع شده‌ایم.

وی افزود: در دو سال گذشته روابط خوبی را با ایمیدرو شروع کرده‌ایم که نقطه آغاز آن حضوررئیس ایمیدرو در استرالیا بود. امیدواریم این روابط ادامه پیدا کند و اینکه بتوانیم در آینده همکاری‌های بیشتری با هم داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا برسانیم.

بولت همچنین درباره همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب گفت: مطمئنا ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری در بخش آب بین دو کشور وجود دارد و ایالت ویکتوریا و شرکت‌های ما می‌توانند در بخش آب به ایران کمک کنند که البته تاکنون مذاکراتی هم برای همکاری در این بخش داشته‌ایم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: