پولنیوز، مازیار
دانیالی - معمولا وقتی صحبت از
صنعت و تولیدات ژاپنی می شود از همان ابتدا حسی از اعتماد و رضایت خاطر با مخاطب
همراه می شود و این بخاطر سال ها تلاش، تحقیق و توسعه در مسیری است که چنین شرایطی
را برای صنایع سرزمین آفتاب فراهم کرده است. در این میان خودروهای ژاپنی نیز
همواره به عنوان محصولاتی با کیفیت و دوام فوق العاده شهرت دارند و می توانند برای
سال ها خیال مشتری را از مسائل مرتبط با نگهداری یک خودرو آسوده کنند.
جایی که بزرگانی مانند تویوتا، نیسان، سوبارو، مزدا و ...
فعالیت می کنند می تواند مکانی ایده آل برای ماجراجویی های خودرویی تیونرها نیز
باشد. برای همین در مطلب امروز پول نیوز سراغ یکی از تولیدات هیروشیمایی می رویم
که با تیونیگی کم نقص تبدیل به کابوس نیمه شب خیابان ها شده است.
پروژه روی مزدا آرایکس -7 محصولی که در سال 1993 تولید شده،
اجرا خواهد شد. این خودرو که در حال استاندارد نیز به عنوان یک سواری اسپرت شناحته
می شود توسط شرکت مزدا و در هیروشیما تولید شده است. پیش از هر چیز، رنگی که برای
این پروژه انتخاب شده بسیار متفاوت و خاص به نظر می رسد؛ مشکی مات با کمترین
انعکاس ممکن روحی مرموز به آر ایکس- 7 داده است.
همانطور که در تصاویر شاهد هستیم بیشترین میزان ممکن
تغییرات در بدنه اعمال شده است. از بامپر چلو با لبه های تیز گرفته تا تغییرات
درپوش موتور و فندرهای عقب شاهد تفاوت های زیادی با نمونه استاندارد هستیم. کیت
بدنه با پیچ های روشن نصب شده که ما هم از طرفداران این مدل طراحی توسط تیونرها
هستیم چرا که زیبایی خاصی به خودرو می دهد.
نکته قابل توجه در
طراحی بیرونی این محصول هماهنگی بالا میان تمام قطعات اضافه شده روی بدنه اصلی
خودرو است. اسپویلر، بامپرها، فندرها و درپوش موتور کربنی بسیار هماهنگ با یکدیگر
هستند که تمامی این هماهنگی به لطف رنگ عالی این خودرو جلوه ای خاص تر به خود
گرفته است. دیفیوزر نیز نقش مهمی در تکمیل نمای پشتی آر ایکس- 7 امروز ما دارد.
نکته قابل توجه ذر نمای کناری خودرو رینگ های مشکی آلیاژی برند ولک ریسینگ (سری TE37SL با اندازه 18×9.5 درچرخ های جلو و 18×10.5 برای
چرخ های عقب) هستند که ظاهری کاملا
ساده دارند اما با لاستیک های R888 از
برند حرفه ایی تویو با اندازه 255/35 در
چرخ های جلو و 295/30 در چرخ های عقب یک مجموعه کم نقض را تشکیل
داده اند.
نمای داخل خودرو نیز دقیقا همان چیزی است که از
یک کوپه جمع و جور انتظار داریم. صندلی های ریسینگ برند براید آرتیس، تریم فیبر
کربنی، پدال های پرواسپرت، کفپوش های مشکی مات بر زیبایی های این فضا افزوده است.
اما نگاهی هم به قسمت موتور داشته باشیم، برای
این بخش تغییرات و جزئیات زیادی توسط تیونر در نظر گرفته شده است. توربوشارژ
دوقلوی بی ان آر استیج 3 جذاب ترین قسمت داستان است. کمی جلوتر رادیاتور برند کویو
مدل ان- فلو نیز هر ماشین بازی را مجذوب خود می کند. سیستم برق، مسیر اگزوز، فن ها
و ... همه چیز تغییر داده شده تا تفاوت های این مدل با نمونه های استاندارد فراتر
از حد تصور ما باشد. سیستم تعلیق خودرو نیز بروزرسانی ها اساسی را پشت سرگذاشته تا
عملکرد آر ایکس -7 بی نقص تر از هر زمان باشد.