کد خبر: ۲۲۲۴۵۹
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
0
ضرر 45 میلیارد دلاری سودان از تحریم‌های آمریکاپول‌نیوز - روز گذشته منابع دولتی سودان اعلام کردند، این کشور ضرری 45 میلیارد دلاری را از تحریم‌های آمریکا تجربه کرده است.

یک روزنامه سودانی اعلام کرد: منابع دولتی این کشور روز گذشته از ضرر 45 میلیارد دلاری این کشور ناشی از اعمال تحریم‌های آمریکا خبر داده‌اند.

براساس اعلام منابع دولتی سودان تحریم‌های آمریکا که از سال 1997 علیه سودان اعمال شده‌اند، به بخش حمل و نقل،‌صنعت و کشاورزی این کشور آسیب زدند.

به گفته بدرالدین محمود عباس وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی مالی سودان این تحریم‌ها باعث شده است که سودان نتواند بدهی‌های خارجی خود را  پرداخت کند.

وی ادامه داد: تصمیم دولت قبلی آمریکا برای لغو تحریم‌‌های این کشور علیه سودان در ماه نخست سال 2017 باعث خواهد شد که مبادلات بین‌المللی و همچنین نقل و انتقالات مالی سودان افزایش یافته و اجرای پروژه‌های توسعه این کشور با سرعت بیشتری پیش روند.

13 ژانویه سال جاری باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا از برنامه دولت این کشور برای لغو دو فرمان اجرایی اعمال تحریم علیه سودان خبر داد.

آمریکا از سال 1993 سودان را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده و از سال 1997نیز تحریم‌های این کشور را اعمال کرده است.

از آن زمان به بعد به دلیل تداوم درگیری‌ها در دارفور بلونیل و همچنین منطقه کردفان سودان در کنار برخی مناقشات مرزی با سودان جنوبی آمریکا تحریم‌های خود علیه سودان را به صورت سالانه تمدید می‌کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: سودان ، پول نیوز ، تحریم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: