May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۷۶۱۴
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
0
محمودرضا حقی فام گفت: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال، بیشتر از ۵ درصد شود، این صنعت ۲۰۰ ساعت برای تامین برق در برخی ساعات با کمبود و فشار مواجه است. این به معنای خاموشی قطعی برق نیست؛ بلکه صنعت برق خودش را برای تامین برق در زمان اوج امسال آماده کرده است.
احتمال خاموشی در تابستان 96پول‌نیوز - معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال، بیشتر از ۵ درصد شود، برای تامین برق در فشار هستیم.

محمودرضا حقی فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال، بیشتر از ۵ درصد شود، این صنعت ۲۰۰ ساعت برای تامین برق در برخی ساعات با کمبود و فشار مواجه است. این به معنای خاموشی قطعی برق نیست؛ بلکه صنعت برق خودش را برای تامین برق در زمان اوج امسال آماده کرده است.

وی افزود: معمولا به صورت احتیاطی، همیشه برای ساعت اوج بار پیش بینی می‌کنیم تا در صورتیکه مشکلی ایجاد شود، آمادگی لازم را داشته باشیم و اگر نیاز باشد، بارهای غیرمهم را در ساعاتی قطع می‌کنیم؛ بر این اساس هیچ مشکلی برای مشترکان پیش نمی آید.

حقی فام با اشاره به اینکه اگر رشد مصرف برق بیش از ۵ درصد شود، نیروگاه‌ها و شبکه برق کاملاً آمادگی کامل تامین برق مشترکان را دارد، گفت: اگر مدیریت مصرف رعایت شود و مصرف بیش از ۵ درصد نشود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، با اشاره به اینکه امسال ۴ هزار مگاوات برای مدیریت مصرف در نظر گرفته شده و حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید نیز تا زمان اوج تابستان به مدار خواهد آمد تاکید کرد: از همه نیروگاه‌ها در زمان اوج به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ نمی‌توانیم استفاده کنیم، چون ضریب بهره برداری و آمادگی برای مواقع اضطراری باید در نظر بگیریم. اگر برنامه‌های مدیریت مصرف خوب پیش برود خاموشی نداریم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: