کد خبر: ۲۲۷۹۶۵
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
0
بیش از 820 هزار دستگاه از 911 ها از زمانی که اولین نسخه در سال 1963 معرفی شد ساخته شده و آن را به یکی از موفق‌ترین خودروهای اسپورت دنیا از نظر تجاری تبدیل نموده است.
پول‌نیوز -از حدود 5 دهه‌ی پیش که پورشه 911 وارد بازار شد تغییرهای زیادی در این خودروی افسانه‌ای رخ داده اما بسیاری از ویژگی‌های طراحی آن تغییر نکرده‌اند.خودروهای انگشت‌شماری به اندازه‌ی پورشه 911 نمادین و اسطوره‌ای هستند.

درس‌هایی از طراحی «پورشه 911» (+عکس)


بیش از 820 هزار دستگاه از 911 ها از زمانی که اولین نسخه در سال 1963 معرفی شد ساخته شده و آن را به یکی از موفق‌ترین خودروهای اسپورت دنیا از نظر تجاری تبدیل نموده است. علیرغم گران‌بها بودن، پورشه 911 با فاصله‌ی زیاد نسبت به سایر محصولات شرکت، پرفروش‌ترین خودروی این برند است. اولین پورشه 911 های فروخته شده در آمریکا قیمت 6 هزار دلاری داشتند درحالی‌که بهای مدل مدرن 911 امروزی از حدود 85 هزار دلار آغاز می‌شود.


درس‌هایی از طراحی «پورشه 911» (+عکس)

اولین نسل پورشه 911 که توسط دو پسرعمو با نام‌های بوتزی و فردیناند پورشه طراحی شده اساساً به عنوان جانشین پورشه 356 مطرح بوده و اولین مدل تولید انبوه این کمپانی محسوب می‌شود.

خب چه چیزی 911 را این‌چنین متمایز و شاخص کرده است؟ در این نوشتار 3 درس طراحی از 911 را ذکر می‌کنیم که به حفظ نیم‌قرنی محبوبیت آن در بین طرفداران کمک کرده‌اند.

محصول شما باید چندکاره باشد
از همان ابتدا پورشه 911 به عنوان یک خودروی اسپورت و البته شهری طراحی شده بود و این اصل برای 50 سال باقی مانده است. بیش از دو سوم 30 هزار قهرمانی پورشه در مسابقات با 911 به دست آمده است. Bob Snodgrass که یک نمایندگی قدیمی پورشه را در اختیار دارد به نیویورک‌تایمز گفته است:

من همیشه پورشه را به عنوان خودرویی که امروز می‌توانید با آن وارد گرند پری شده و فردا به مهدکودک دنبال فرزندتان بروید فروخته‌ام.

پدر فردیناند نیز می‌گوید:
پورشه 9 تنها خودرویی است که شما می‌توانید آن را از صحرای آفریقا یا مسابقات لمانز به سوی تئاتر یا ترافیک شهر نیویورک برانید.

طراحی برای متمایز بودن

یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های پورشه 911 نیمرخ "فست بک” است که در آن انحنای محدبی از سقف تا سپر عقب کشیده شده است. انحناهای ساده‌ی این خودرو با شکل بدنه‌ی مینیمالیستی ترکیب شده و به نظر می‌رسد که تنها تجهیزات مکانیکی زیر پوست خودرو با استایل غیرقابل اشتباه پورشه پوشانده می‌شود.

از سوی دیگر نمای جلو و عقب هر 911 نیز طراحی متمایز خاص خود را دارد و حسی را به وجود می‌آورد که در آن می‌توان گفت 911 دو شخصیت دارد. شخصیت خنده‌رو، شاد و چاق در جلو و شخصیت عصبانی در عقب که دست به دست هم می‌دهند تا خودرو شخصیتی خاص را کسب کند.
بهینه‌سازی هرگز متوقف نمی‌شود

اگرچه طراحی کلی پورشه 911 اکثراً بدون تغییر باقی مانده اما پورشه از سال 1963 تاکنون 7 نسل آن را تولید کرده است. برخی از ویژگی‌های جدیدی که در طی این سال‌ها به 911 اضافه شده عبارت‌اند از رینگ‌های آلیاژی فورج کاری شده موجود در 911 S، رول بار استیل در 911 تارگا و اولین اسپویلر عقب دنیا در 911 کررا. پورشه 911 سری جی که از سال 1973 تا 1989 تولید شد (بیشترین زمان تولید یک نسل 911) دارای سپرهای بیرون زده به منظور کسب تأییدیه‌های ایمنی آمریکا بود.

یکی از دلایلی که 911 بازنگری‌های زیادی به خود دیده به عملکرد مسابقه‌ای خودرو مربوط می‌شود زیرا قهرمانی در مسابقات نیازمند خلاقیت مداوم، از مصرف بهینه سوخت گرفته تا ایمنی و طراحی پیشرانه‌های کوچک با قدرت کافی می‌باشد. اگرچه با مقایسه‌ی نسل‌های قبلی و کنونی پورشه 911 می‌توانیم تفاوت‌های زیادی را ببینیم اما مدل‌های امروزی هنوز هم 911 هستند.


منبع:پدال


برچسب ها: پورشه ، عکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: