کد خبر: ۲۲۸۱۹۶
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
0
بهمن آبادی گفت: در حال حاضر تولید ورق گرم در ایران به ۳ میلیون تن افزایش یافته و این موضوع نقش مؤثری در خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی دارد.
برای اولین بار در ایران 3 میلیون تن ورق گرم تولید شدپول‌نیوز - بهمن آبادی گفت: تولید ورق گرم را در ایران به ۳ میلیون تن افزایش یافته که این موضوع نقش مؤثری در خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی دارد.

بهمن آبادی تولید کننده ورق گرم در ایران با اشاره به اینکه در سال اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی برای اولین بار توانستیم ورق گرم را به تولید داخلی برسانیم، گفت: در حال حاضر تولید ورق گرم در ایران به ۳ میلیون تن افزایش یافته و این موضوع نقش مؤثری در خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی دارد.
 
این تولید کننده ورق گرم با اشاره به اینکه ورق گرم در ایران کاملاً با محیط زیست سازگاری دارد، افزود: در این صنعت از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و در بحث تأمین خوراک آن نیز به خود کفایی رسیده ایم.
 
وی افزود: با ایجاد این ۳ میلیون تن ورق گرم در کشور یک و نیم میلیون تن صادر و یک و نیم میلیون تن صرف تولیدات داخلی می‌شود.
 
بهمن آبادی اظهار داشت: خط تولید ورق گرم در جنوب کشور راه اندازی شده و با ایجاد این خط تولید ۲ هزار نیروی اشتغال مستقیم و ۲۰ هزار نیروی غیر مستقیم مشغول به فعالیت شده اند.
 
وی در ادامه افزود: با وجود مشکلاتی که در دوران تحریم برای صنایع فولادی ایجاد شده بود ما توانستیم ۵۵ میلیون تن فولاد تولید کنیم که ۴۰ میلیون تن از آن صرف مصارف داخل کشور و ۱۵ میلیون تن آن صادر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت‌های فولاد در جهان توسط شرکت‌های چینی تعیین می‌شود، افزود: سیاست گذاری‌های بازار چین باعث شده تا ظرفیت‌ها افزایش یابد، اما تولید کاهش چند برابری پیدا کند.

بهمن آبادی یادآور شد: ایران توانسته در بحث فولاد نیز به خود کفایی برسد و خود بزرگترین صادر کننده DR شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: