پول‌نیوز - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تسهیلات بلاعوض مالی جهت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان برای اعضای هیات علمی و پژوهشگران در حوزه وزارت بهداشت خبر داد.

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم در حوزه وزارت بهداشت اقدامات خوبی در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان انجام شده، اظهار داشت: ما تصمیم گیری مهم در وزارت بهداشت و معاونت تحقیقات و فناوری در زمینه شرکت‌های دانش بنیان گرفتیم که امیدواریم به زودی در صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام شود.
 
وی با اشاره به این اقدام مهم در زمینه شرکت‌های دانش بنیان حوزه علوم پزشکی ادامه داد: ما کمک بلاعوضی را برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا به خصوص شرکت هایی که از دل دانشگاه‌ها بیرون می‌آیند در نظر گرفتیم و به زودی این خبر خوش را شنیده که در ایجاد و افزایش شرکت‌های دانش بنیان کمک فراوانی کرده و جهش خوبی در این زمینه شاهد خواهیم بود.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: رشد چشمگیری در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در سه سال گذشته شاهد بودیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ مورد در دولت دهم به ۳ هزار در پایان دولت یازدهم رسیده ایم و امیدواریم با این تصمیم جدید رشد چشمگیر و جهش بزرگی را شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به میزان این کمک بلاعوض برای شرکت‌های دانش بنیان افزود: این کمک بلاعوض برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا غیردانشگاهی ۳۰ و برای شرکت‌های دانشگاهی ۵۰ میلیون تومان است هر چند این میزان بودجه زیاد نیست و کمک‌ها باید بیش از این‌ها باشد.
 
ملک زاده به یکی عوامل که در رشد شرکت‌های دانش بنیان تاثیرگذار بوده اشاره کرد و یادآورشد: مشکل اصلی ما این است اکثر اعضای هیات علمی تاسیس شرکت برایشان کار دشواری است و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی داشته و زمانبر است و ما در تلاشیم تا با اقدامات و تسهیلات تشویقی اعضای هیات علمی را به این سمت سوق دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: