May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۹۰۴۱
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
0
در دوئل نخست از این گروه شلوغ و پررقابت، یکی از سه فرانسوی جمع یعنی رنو کاجار رودرروی یکی از دو نمایندهٔ آمریکا یعنی فورد اسکیپ یا کوگا قرار گرفته است.
پول‌نیوز -در قسمت دیگری از سری رقابت‌های پدال به سراغ یکی دیگر از سگمنت‌های بسیار پرطرفدار خودرویی یعنی کلاس کراس‌اوورهای کامپکت رفته‌ایم. کلاسی که حتی در بین کل کراس‌اوورها هم یکی از پرفروش‌ترین بخش‌ها است.

دوئل «فورد اسکیپ» و «رنو کاجار» (+عکس)

به همین دلیل تقریباً می‌توان گفت اکثریت قریب به‌اتفاق خودروسازان معتبر دنیا یک نماینده در این کلاس دارند و بنابراین شاهد رقابت شلوغی در این گروه خواهیم بود. شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت عبارت‌اند از:


دوئل «فورد اسکیپ» و «رنو کاجار» (+عکس)


فورد اسکیپ/کوگا
جیپ کامپس
نیسان قشقایی/روگ اسپرت
هوندا CR-V
تویوتا رافور
سوبارو فورستر
مزدا CX-5
میتسوبیشی اکلیپس کراس
سیتروئن C5 ایرکراس
پژو 3008
رنو کاجار
اوپل گرندلند X
فولکس‌واگن تیگوآن
اشکودا یتی
سئات آتکا
کیا اسپرتیج
هیوندای توسان
ام‌جی GS

در دوئل نخست از این گروه شلوغ و پررقابت، یکی از سه فرانسوی جمع یعنی رنو کاجار رودرروی یکی از دو نمایندهٔ آمریکا یعنی فورد اسکیپ یا کوگا قرار گرفته است.

دوئل «فورد اسکیپ» و «رنو کاجار» (+عکس)

رنو کاجار

رنو برای اولین بار با مدل کولئوس به بخش کراس‌اوورها وارد شد که البته نسل نخست آن نتوانست در حد انتظارات رنو موفق عمل کند. سپس مدل ساب‌کامپکت کپچر نیز در نمایشگاه ژنو 2013 به‌عنوان دومین کراس‌اوور این سازندهٔ فرانسوی معرفی شد؛ و سرانجام دو سال بعد در نمایشگاه ژنو 2015 سومین کراس‌اوور رنو این بار در کلاس کامپکت با نام کاجار معرفی گردید.

 این خودرو بر روی پلت‌فرم CMF گروه-رنو نیسان مشترک با نیسان قشقایی ساخته شده است. کاجار که در یک کلاس بالاتر از کپچر قرار می‌گیرد، از لحاظ زبان طراحی بسیار به برادر کوچک خود شباهت دارد.

برای این کراس‌اوور کامپکت فرانسوی دو پیشرانهٔ دیزلی 1.5 لیتری و 1.6 لیتری به همراه یک واحد بنزینی 2 لیتری در نظر گرفته شده است. پیشرانهٔ دیزلی کوچک‌تر نیز با دو سطح گشتاور مختلف عرضه می‌گردد ولی ما برای این نبرد موتور دیزلی قدرتمندتر 1.6 لیتری را برگزیده‌ایم که 130 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور در حالت استاندارد تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن وجود دارد.

فورد اسکیپ/کوگا
دو کراس‌اوور کوگا و اسکیپ در ابتدا کاملاً از یکدیگر مجزا بودند. دراین‌بین اسکیپ سابقهٔ بیشتری دارد چراکه معرفی نسل نخست آن به سال 2000 بازمی‌گردد. نسل دوم این کراس‌اوور نیز در سال 2007 به بازار آمد و تا سال 2012 تولید شد. از سوی دیگر، شعبهٔ اروپایی فورد در سال 2008 نسل نخست کراس‌اوور کامپکت کوگا را معرفی کرد که تولید این خودرو هم تا سال 2012 ادامه یافت.

 سپس در این سال نسل جدید هردو کراس‌اوور اسکیپ و کوگا به‌طور همزمان معرفی شد و در اصل این دو خودرو باهم ادغام شدند به‌گونه‌ای که در نسل جدید به‌طور کامل با یکدیگر یکسان شدند. بدین ترتیب این کراس‌اوور جدید تحت نام اسکیپ در ایالات‌متحده و تحت نام کوگا در اروپا عرضه گردید.

 در نوامبر سال 2015 نیز فورد نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل دوم کوگا یا نسل سوم اسکیپ را معرفی نمود که در اوایل سال 2016 با مدل 2017 به بازار آمد. برای این کراس‌اوور آمریکایی چهار پیشرانهٔ بنزینی به همراه دو واحد دیزلی ارائه می‌شود که ما برای هماهنگی با رقیب فرانسوی موتور دیزلی را انتخاب کرده‌ایم.

این پیشرانهٔ دیزلی از نوع 2 لیتری چهار سیلندر است که 140 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مشخصات فنی
فورد اسکیپ/کوگا رنو کاجار
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 1.6 لیتری 4 سیلندر
قدرت 140 اسب بخار 130 اسب بخار
گشتاور 340 نیوتن متر 320 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 10.6 ثانیه 9.9 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر 190 کیلومتر
مصرف سوخت 5.3 لیتر 4.5 لیتر
طول 4.52 متر 4.45 متر
فضای بار 456 لیتر 472 لیتر
قیمت 21,890 یورو 17,090 یورو
این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کراس‌اوور کامپکت را بیشتر می‌پسندید؟
فورد اسکیپ
رنو کاجار



منبع:پدال
برچسب ها: خودرو ، عکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: