April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۰۷۸۰
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
0
پول‌نیوز - سازمان ملل متحد روز یکشنبه در مورد شیوع بی سابقه وبا در یمن که جان بیش از یک میلیون و صدهزار زن باردار را در این کشور را تهدید می کند، هشدار داد.

لؤی شبانه مدیر بخش کشورهای عربی سازمان ملل در بیانیه ای گفت: بیش از یک میلیون زن باردار یمنی که مبتلا به سوء تغذیه هستند نیاز به مراقب های فوری و خدمات بهداشتی و درمانی دارند.

وی در مورد شیوع وبا در یمن و ابتلای روزانه حدود دو هزار نفر به این بیمار هشدار داد و گفت: درگیری های فعلی در یمن منجر به تخریب زیر ساخت های پزشکی و بهداشتی شده است و زنان باردار و کودکان شیرخوار که از سوء تغذیه رنج می برند، بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به وبا و خطر مرگ هستند.

در این بیانیه آمده است: تنها 35 درصد از مراکز زایمان در یمن فعال می باشد و اکثر زیرساخت های بهداشتی و درمانی در نتیجه جنگ ویران شده است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزاریمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: وبا ، زن یمنی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: