May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۱۶۱۹
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
0
نرخ بیکاری در آمریکا به کمترین حد رسیدپول‌نیوز - بیکاری در آمریکا علی رغم کاهش رشد اشتغال به کمترین حد ۱۶ سال اخیر خود رسید.

رشد مشاغل آمریکا در ماه می کندتر شد و افزایش بیکاری در دو ماه گذشته آنقدرها که هم که قبلا گزارش شده بود زیاد نبود؛ این نشان  می‌دهد بازار کار علیرغم این که نرخ بیکاری به کمترین میزان ۱۶ سال اخیر یعنی ۴.۳ درصد رسیده است، رونق خود را از دست می‌دهد.

طبق اعلام دپارتمان کار، لیست حقوق بگیران غیر کشاورزی در ماه گذشته ۱۳۸ هزار نفر افزایش داشت در حالی که در بخش های تولید، دولت، و خرده فروشی برخی فرصت های شغلی از دست رفت.

در گزارش جدید، داده‌های ماه مارس و آوریل اصلاح شد  و طبق آن،  ۶۶ هزار شغل کمتر از گزارش قبلی ایجاد شده است. روند افزایش مشاغل در ماه می با یک کاهش چشمگیر نسبت به ۱۸۱ هزار نفر میانگین ماهیانه در ۱۲ ماه گذشته مواجه شد.

اقتصاد آمریکا باید هر ماه ۷۵هزار تا ۱۰۰هزار شغل جدید ایجاد کند تا  روند اشتغال زایی همگام با رشد جمعیت حرکت کند.

براساس گزارش جدید، نرخ بیکاری با یک دهم درصد کاهش به کمترین مقدار خود از ۲۰۰۱ تاکنون رسیده است. این نرخ امسال ۵ دهم درصد کاهش داشته است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: