May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۴۷۲۴
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
0
سهم منابع تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به کل انرژی تولیدشده در آلمان، در نیمه نخست سال 2017 با 2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 35 درصد افزایش یافت.
یک سوم انرژی موردنیاز آلمان از انرژی‌های تجدیدپذیر استپول‌نیوز - در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، سهم انرژی‌های تولیدشده از منابع تجدیدپذیر نسبت به کل انرژی تولیدشده در آلمان به ۳۵ درصد افزایش یافت.

اتحادیه انرژی‌های تجدیدپذیر BEE اعلام کرد: سهم منابع تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به کل انرژی تولیدشده در آلمان، در نیمه نخست سال 2017 با 2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 35 درصد افزایش یافت.

تولید انرژی‌های پاک در آلمان طی دو دهه گذشته به طور مستمر افزایش یافته است؛ چراکه اجرای قانون تولید انرژی پاک با هدف کاهش تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر برای مردم این کشور در آلمان در حال اجرا است.

اتحادیه BEE گزارش داد: سهم انرژی‌های بادی، خورشیدی و آبی در تولید برق، گرمایش و حمل و نقل از 14.8 درصد در نیمه نخست سال گذشته به 15.2 درصد در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است. حدود 85 درصد از کل برق تولیدشده در آلمان در روزهای آفتابی و بادی از این منابع انجام می‌شود.

تغییر رویکرد آلمان و روی‌آوردن این کشور به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2010 و پس از بحران در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما آغاز شد. دولت آلمان اعلام کرده است با هدف کاهش تولید دی‌اکسید کربن و همچنین مخاطرات ناشی از استفاده از انرژی هسته‌ای تا سال 2020 تمام نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور تعطیل خواهد شد.

اتحادیه BEE گزارش داده است علی‌رغم این هدف‌گذاری اما حرکت آلمان به سمت خاموش کردن رآکتورهای هسته‌ای خود کند است.

مدیرعامل اتحادیه BEE اعلام کرد: تنها از طریق افزایش تعهد در تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر امکان رسیدن اهداف تعیین‌شده در معاهده پاریس و رسیدن به اهداف تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا فراهم می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: