April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۵۰۲۸
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
0
پول‌نیوز - فرانسه برای ششمین بار لایحه تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور را تا اول نوامبر با اکثریت آراء تصویب کرد.

این لایحه با ۱۳۷ رای موافق و ۱۳ رای مخالف تصویب شد.

بدین ترتیب مردم فرانسه که در سال ۱۹۵۵ با ۱۲ ماه حالت فوق العاده٬ طولانی‌ترین دوره وضعیت فوق‌العاده را داشته‌اند، این بار با ۲۳ ماه پی در پی در حالت فوق‌العاده به‌سر خواهند برد.

وضعیت فوق‌العاده در فرانسه پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۵ که منجر به جان باختن ۱۳۰ نفرشده بود، به اجرا گذاشته شد.

این وضعیت در روزهای ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ و ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ توسط مجلس برای سه ماه تمدید شد.

در چارچوب مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا (EURO ۲۰۱۶) که سال گذشته در فرانسه برگزار شد حالت فوق‌العاده دوباره تمدید شد و تا ۲۶ ژوئیه ادامه یافت. این وضعیت که قرار بود در این تاریخ خاتمه یابد پس از حملات تروریستی در ۱۴ جولای در شهر «نیس» فرانسه که در آن ۸۴ نفر جان خود را از دست دادند تا ۱۵ دسامبر تمدید شد.

فرانسه که به دلایل اقدامات تروریستی و ​​تهدیدات امنیتی ترجیح داد تا انتخابات ریاست‌جمهوری را در حالت فوق العاده برگزار کند، سال قبل نیز برای پنجمین بار متوالی وضعیت فوق‌العاده را تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۷ تمدید کرد.

اختیارات جدیدی که در چارچوب وضعیت فوق‌العاده به دولت داده شده شامل تفتیش خانه و یا محل کار بدون دستور قضائی، بازرسی و کنترل افراد با کوچکترین ظن، بازرسی از موبایل و رایانه‌ها و کپی گرفتن اطلاعات آن برای جستجو، تعقیب ۲۴ ساعته شهروندان از طریق دوربین‌های مداربسته و در دور جدید این قانون‌ها، اختیار تعبیه دستگاه‌های شنود در خانه، محل کار و یا اتومبیل مظنونان است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: