April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۵۴۰۵
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
0
مسافران می توانند بلیت خود را در اختیار این ربات قرار دهند تا اسکن کند و اطلاعات مربوط به این پرواز را به او نشان دهد.
پول‌نیوز - فرودگاه اینچئون کره جنوبی کارکنان جدیدی دارد ، رباتی که در ترمینال پروازهای خروجی این فرودگاه به سوال مسافران پاسخ می گوید.نام او "ترویکا" است ، یک ربات که توسط شرکت الکترونیکی LG طراحی شده است تا به مسافران کمک کند بتوانند گیت پرواز خود را پیدا کنند.

رباتی که در فرودگاه به استقبال مسافران می آید! (+عکس)

"ترویکا" 140 سانتی متر قد دارد و مجهز به یک صفحه نمایش مستطیلی شکل است که آن را شبیه به یک تلفن هوشمند بزرگ کرده است ، این صفحه نمایش می تواند اطلاعات مربوط به پرواز ، نقشه فرودگاه و اطلاعات هواشناسی را نشان دهد.

رباتی که در فرودگاه به استقبال مسافران می آید! (+عکس)

 او همچنین به مسافران می گوید چقدر زمان می برد تا از جایی که هستند به گیت پروازشان برسند و حتی اگر مسافری بخواهد ، ترویکا او را تا گیت پرواز همراهی می کند. ترویکا به نام خود عکس العمل نشان می دهد.

مسافران می توانند بلیت خود را در اختیار این ربات قرار دهند تا اسکن کند و اطلاعات مربوط به این پرواز را به او نشان دهد. سپس ترویکا از مسافر می پرسد آیا می خواهد او را تا گیت پرواز همراهی کند ؟ که در این صورت باید مسافر در نزدیکی او حرکت کند تا ترویکا بتواند او را ببیند و به درستی همراهی کند.
هرچند این پدیده ی الکترونیکی هنوز در فرودگاهها بسیار شناخته شده نیست اما نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است و بدون شک ربات ها در کره جنوبی شناخته شده تر هستند و در بسیاری از کارخانه ها از آنها کمک گرفته می شود و این عجیب نخواهد بود چنین پدیده ای را در یکی از فرودگاههای این کشور نیز دید.

 هرچند آنها معتقد نیستند که با روی کار آمدن ربات ها ، تعداد نیروهای انسانی فرودگاه کاهش می یابد ، بلکه ربات ها را نیروهای کمکی موجود در فرودگاه می دانند ، بخصوص در روزها و ساعتهای شلوغ یا نیمه شب ها و با توجه به اینکه کره جنوبی میزبان مسابقات المپیک زمستانی سال 2018 است ، آنها در نظر دارند تا محیط فرودگاه این کشور برای رفت و آمد ساده تر و کاربردی تر شود.

"ترویکا" تا پایان ماه جولای خواهد توانست به چند زبان صحبت کند : انگلیسی ، کره ای ، چینی و ژاپنی زبانهایی هستند که به زودی ترویکا آنها را می آموزد. همچنین در آینده می تواند اطلاعات بیشتری به مسافران بدهد و به آنها بگوید چه وسایلی را نمی توانند با خود به پرواز ببرند یا چه غذایی در این پرواز سرو می شود.



منبع:لست سکند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: