کد خبر: ۲۳۶۴۵۹
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
0
انتصاب یک زن به این سمت، البته صرفاً تحولی در درون ایران ایر نیست بلکه حاوی پیامی قدرتمند به جامعه مبنی بر "تقویت جایگاه زنان در ایران" است.
پیام های یک انتصاب: یک بانوی ایرانی در صدر بزرگ ترین ایرلاین ایرانپول نیوز؛ دکتر زهرا نظری مهر - برای اولین بار در ایران، یک زن مدیر بزرگ ترین ایرلاین کشور شد. خانم فرزانه شرفبافی، که دکترای هوا فضا دارد در حالی سکان ایران ایر را در اختیار گرفته است بعد از تحولات مربوط به برجام، خطوط هوایی ایران، حال و هوای جدیدی را تجربه می کنند و بعد از 4 دهه، در صدد نوسازی ناوگان فرسوده خویش هستند.

انتصاب یک زن به این سمت، البته صرفاً تحولی در درون ایران ایر نیست بلکه حاوی پیامی قدرتمند به جامعه مبنی بر "تقویت جایگاه زنان در ایران" است.

این که یک زن بتواند قدیمی ترین و معتبرترین ایران ایرانی را مدیریت کند، زنان ایرانی را بیش از پیش امیدوار می کند که می توانند در جامعه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

از منظر بین المللی نیز حضور یک بانوی تحصیل کرده در رأس یک ایرلاین نامدار، می تواند برای وجهه کشورمان بسیار مثبت باشد.

 درست در شرایطی که گروه های تروریستی با ادعای اسلامگرایی، بیشترین ظلم ها و محدودیت ها و حتی جنایت ها را علیه زنان اعمال می کنند و بسیاری از مردم جهان، به غلط می پندارند که این رویه، منطبق با اسلام است، حضور زنی در جمهوری "اسلامی" ایران در صدر یک ایرلاین، می تواند تمایز اسلامی که ایرانیان بدان پایبند هستند با اسلامی که سعودی ها و تروریست ها داعیه دارش هستند را به رخ بکشد و این مقایسه را در ذهن ها ایجاد کند که در یک قرائت از اسلام، زنان حتی حق راندن خودرو هم ندارند ولی در قرائت مترقی از آن، یک زن می تواند تا عالی ترین سطوح علمی در رشته ای مانند هوافضا تحصیل کند و سپس عالی ترین مقام یک ایرلاین بزرگ باشد.

برای خانم شرفبافی در مسوولیت جدیدشان آرزوی موفقیت می کنیم؛ آسمان توفیقات شان بی نهایت!

*مدیر مسوول پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: