May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۶۶۸۰
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
0
پول‌نیوز - محمدحسین معزی نوشت: من و شما برخی اوقات خواسته یا ناخواسته از زوایای پنهان زندگی دیگران آگاه می شویم. حال خود افراد بازگو می کنند. به هر طریقی ما مطّلع می شویم.

از نشانه های انسان با اخلاق و دارای سلامت روح در این حالت پوشیده نگه داشتن عیب و راز و حریم دیگران است . هم نگاهی اخلاقی است و هم توصیه دینی ، از بزنگاه هایی است که مخلوق می تواند لباس خالق بر تن کند .  آنکه بر تمامی نهان ها، عالم است خود پوشاننده ترین است . اگر نبود این لطف باریتعالی که من و شما را حفظ کرده است . از عیان شدن ، حتماً سنگ بنای زندگی اجتماعی انسان ها نا متوازن و سخت و خطرناک می شد .

خدای مهربان عیب ها را می پوشاند و توقع دارد ما نیز این گونه باشیم . او حافظ اسرار است ، نیز می پسندد که من نیز اینگونه باشم .

اگر بنا بود که از سرّ ضمیر هم مطلع می شدیم هیچکدام به دیگری رحم و محبت و احترام نمی کردیم . در تعلیم دینی ما موظف به درک ظاهر و رعایت حریم و پوشیدن اسرار هستیم .

مولای مهربان امام علی (ع) می فرماید : اگر همدیگر را کامل می شناختید حتی راضی به دفن کردن جنازه های هم نمی شدید. ( عیون اخبار الرضا ج2 ص 53) زوایای پنهان زندگی هر فرد به خود او وخدای ناظر و عالم او مرتبط است . به غیر از امور مرتبط به امنیت و عدم اختلال در زندگی اجتماعی و سیاسی که آنهم مربوط به دخالت آحاد جامعه نیست ، و دیگر سرّ و کتمان سر معنی قبلی را ندارد ، ما موظف به رعایت هستیم . رعایت حریم ، رعایت آبرو ، پوشاندن اسرار و هم چون خدا ستّار العیوب گردیم .

پس آبرو و راز بپوشانیم و محترم برانیم تا راز و آبروی ما بپوشانند و محترم دانند.

برچسب ها: حریم خصوصی ، سلامت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: