May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۷۳۳۱
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
0
درحالی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار بیانیه فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بیابند، قیمت طلا امروز کاهش یافت.
قیمت طلا کاهش یافت
پول‌نیوز - قیمت طلا امروز در حالی‌ کاهش یافت که سرمایه‌گذاران در انتظار بیانیه فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بیابند و به این دلیل بازار روند احتیاطی به خود گرفته است.

به گزارش رویترز، درحالی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار بیانیه فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بیابند، قیمت طلا امروز کاهش یافت.

دنیل هانس، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت «بازار قطعا در آستانه نشست فدرال رزرو اندکی محتاط خواهد بود و احتمالا این امر اشتهای سرمایه‌گذاران را کاهش خواهد داد.»

نشست 2 روزه فدرال رزرو بعدازظهر امروز به پایان می رسد و به احتمال زیاد نرخ بهره بانکی این کشور تغییری نخواهد کرد.

هاینس ادامه داد: «من فکر می کنم، بازار باید به دنبال اظهاراتی در مورد تورم باشد.»

افزایش نرخ بهره ارزش اوراق قرضه و دلار را بالا می‌برد. افزایش ارزش اوراق قرضه، هزینه نگهداری دارایی‌های غیربهر‌ه‌ای نظیر طلا را افزایش می‌دهد درحالی‌که تقویت دلار، طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران می‌سازد.

هاینس ادامه داد: «آمارهای اقتصادی قوی‌تر آمریکا نیز بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است اما چشم‌انداز ضعیف تورم خنثی شده است.»

وی با اشاره به افزایش‌های اخیر قیمت طلا به علت بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا افزود: «با فرض اینکه ما شاهد هیچ نوع تغییری در لحن فدرال رزرو نخواهیم بود. من تردید دارم که تقاضا برای طلا قیمت را بالا ببرد.»

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا 1.13 درصد کاهش یافت و از 809.62 تن در روز دوشنبه به به 800.45 تن در روز سه‌شنبه رسید.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت جهانی طلا ، دلار ، نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: