May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۷۵۵۳
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
0
منابع کارفرمایان حق الناس استپول‌نیوز - در راستای تعامل موثر با شرکای اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی آنان، کارگاه آموزشی هیاتهای بدوی تشخیص مطالبات شعب تامین اجتماعی استانهای کردستان و همدان به میزبانی اداره کل کردستان و با حضور تعدادی مدیران کل درآمد حق بیمه و امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان، سرپرست دبیرخانه هیات های تشخیص مطالبات و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزارشد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در این کارگاه با مهم دانستن فعالیت هیاتهای تشخیص مطالبات بدوی گفت: بررسی پرونده ها در هیات های بدوی باید بر اساس تصمیم علمی ، درست و منطقی همراه با دقت نظر کامل باشد و مسئولان در هیات های بدوی در کنار تعصب و تعهد سازمانی، توجه داشته باشند حقی از کارفرمایان و بیمه شدگان ضایع نشود.

مهرداد قریب با تاکید بر اینکه مسئولیت در هیات بدوی کمتر از قضاوت نیست، خاطر نشان کرد: ما نباید فراموش کنیم در کنار اینکه منابع سازمان حق الناس است، منابع و سرمایه کارفرمایان هم از این  قاعده برخوردار است و باید تلاش شود در بررسی ها اعتدال رعایت شود.

وی با تاکید بر رعایت اصول شهروندی و  اطلاع رسانی شفاف گفت: شرکای اجتماعی باید در فرایند تصمیم سازی و اجرا دخیل باشند.

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با بیان اهمیت عملکرد هیات بدوی در اعتماد سازی مردم به سازمان افزود: باید در انشاء آراء دقت لازم صورت گیرد و آرای صادره همراه با مستندات و اقدامات ارائه شده باشد  و قبل از انشاء رای نباید پیش نویسی امضاء شود که این عمل کاهش اعتراضات به آرای را بهمراه خواهد داشت و سبب ارتقاء اعتماد کارفرمایان و بیمه شدگان به سازمان خواهد شد.

در این کارگاه، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز با تاکید بر سه جانبه گرایی در تمامی جوانب سازمان  و برگزاری کارگاه های آموزشی برای آگاهی بخشی بیش از پیش به شرکای اجتماعی سازمان گفت : هیات های بدوی تشخیص مطالبات، امانتدار افرادی هستند که به آنان این مهم و وظیفه سپرده شده است چه بعنوان نماینده کارفرما و چه بعنوان نماینده کارگران، و باید در این خصوص اهتمام ویژه ای معمول دارند .

عادل علایی با اشاره به طیف گسترده خدمات سازمان تامین اجتماعی قبل از تولد تا بعد از فوت، سازمان تامین اجتماعی را یک همراه اجتماعی خواند که همواره با توجه به نیاز افراد تحت پوشش خدمات متنوعی را به آنان ارایه می نماید.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان نیز با تاکید بر رعایت اعتدال در هیاتهای تشخیص مطالبات و خطیر دانستن وظیفه آنان، به تشریح جایگاه داورى هیاتهاى تشخیص مطالبات پرداخت و کارفرمایان ، بیمه شدگان و مستمری بگیران  را مالکان اصلی این سازمان دانست.

سید صلاح قریشی ضمن تشریح اهم اقدامات بعمل آمده تامین اجتماعی استان کردستان گفت: در استان کردستان ١٠ هیات بدوی تشخیص مطالبات فعال وجود دارد که  در سال گذشته بالغ بر ١٠٥٥ پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند.

وی مطالبات سازمان تامین اجتماعی کردستان را قریب به ١٥٠ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود حجم بالای مطالبات در این استان، تلاش سازمان ارائه خدمات نوین و شایسته در حق کارفرمایان و بیمه شدگان است تا با فعال نگهداشتن کارگاهها بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در بعد اقتصاد مقاومتی دست یابیم .

قریشی سازمان تامین اجتماعی را متعلق به بیمه شدگان و منابع آن را حق الناس دانست و تصریح کرد: احقاق حقوق کارفرما و بیمه شده الزام آور است و در هیاتهای تشخیص مطالبات استان با توجه به تعاملات خوب و سازنده با نمایندگان کارفرمایان و بیمه شدگان، آرای هیات ها با اتفاق آراء صادر می شود.

همچنین در این کارگاه آموزشی، کریمی پاشاکی سرپرست دبیرخانه هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، به  تشریح اهمیت سرعت و دقت در هیات های تشخیص مطالبات و آخرین دستورالعمل های اجرایی هیات ها پرداخت و با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده های مطالباتی عنوان کرد: مهمترین رسالت هیات های تشخیص مطالبات همانا بی طرفی، اعتماد سازی و داوری عادلانه جهت رسیدگی به اعتراض کارفرمایان است، لذا مهمترین مسئله ای که در این رسیدگی مورد توجه قرار می گیرد تطبیق قوانین و مقررات حاکم بر شکل دهی بدهی و اعتراض انجام شده است و حقوق هیچ یک از شرکای اجتماعی به هنگام رسیدگی بر دیگری ارجحیت ندارد و مبنای داوری فقط اعمال قوانین و مقررات و رعایت حق و انصاف است.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق و قانونمندی یکی از مهمترین رسالت هیات های بدوی و تجدید نظر است که باید به این دو موضوع توجه داشته باشند.

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در سفر به استان کردستان، از شعبه ٢  تامین اجتماعی سنندج نیز بازدید کرد و در جریان فعالیت های این واحد قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: