April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۸۵۱۵
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
0
چیویتا بانیورجیو در حقیقت از دو شهر تشکیل می شود ، بخشی از آن چیویتا است که بالای تپه قرار گرفته است.
پول‌نیوز -در میان تمام شهرهای بالای تپه در ایتالیا ، شهر کوچک و زیبای چیویتا بانیورجیو ( Civita di Bagnoregio ) شاید ناشناخته ترین باشد. این شهر کوچک طوریست که به نظر می رسد از میان سنگ ها بیرون آمده است و همانند جواهری بالای تپه ها می درخشد.

جواهری بر فراز تپه های ایتالیا (+عکس)

چیویتا بانیورجیو در حقیقت از دو شهر تشکیل می شود ، بخشی از آن چیویتا است که بالای تپه قرار گرفته است. چیویتا که شهر شلوغ تر و اصلی تر در بین این دو شهر است یک شهر قرون وسطایی است که از طریق یک مسیر سنگی به بانیورجیو متصل می شود. هرچند امروزه چیویتا دیگر شلوغی گذشته را ندارد ، به همین دلیل برخی آن را " شهر در حال مرگ" می خوانند.

جواهری بر فراز تپه های ایتالیا (+عکس)

 بسیاری از ساختمان های این شهر توسط ثروتمندان ایتالیایی خریداری شده است ، آنها برای تعطیلات به این شهر می آیند.

تنها راه ورود و خروج به این شهر یک پل سنگی قدیمی است که 2500 سال پیش ساخته شده و در قرن 12 بازسازی هایی به روی آن انجام شده است.

 با گذر از این پل وارد یک دنیای دیگر می شوید ، یا بهتر است بگوییم در زمان سفر می کنید و به قرون وسطی باز می گردید. خیابان های سنگی و ساختمان های سنگی و قدیمی این شهر به خوبی تاریخ شهر را نشان می دهند. یکی از مشهورترین دیدنی های این شهر "طاق رومی" آن است که قدمتی 2500 ساله دارد.

چیویتا بانیورجیو 120 کیلومتری شمال شهر رم قرار دارد و فاصله آن از شهر رم تقریبا 2 ساعت است و می تواند مقصدی مناسب برای سفری یک روزه از این شهر باشد.



منبع:لست سکند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: