April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۸۹۳۲
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
0
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به ترکیب تیم اقتصادی معرفی شده کابینه به مجلس به «پول نیوز» گفت: برای حل معضلات بنیادین اقتصاد کشور، نیاز به حضور دانشمندان داخلی اقتصاد در رأس بدنه اجرایی اقتصاد کشور داشتیم که این موضوع، محقق نشده است.
حل بیماری های اقتصاد ایران، وزیر دانشمند می خواهدپول‌نیوز - هادی حق شناس در گفتگو با «پول نیوز» با بیان اینکه ترکیب هشت وزارتخانه اقتصادی در دولت دوازدهم، ترکیب جدیدی نیست افزود: چهار وزارتخانه تغییری نکرده و برای چهار وزارتخانه دیگر نیز افرادی از بدنه همان وزارتخانه ها به مجلس معرفی شده اند، لذا ترکیب کلی، تغییری نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه انتظار اینکه در دولت دوازدهم، تحول شگرفی در اقتصاد ایران رخ دهد، انتظار معقولانه ای نیست تصریح کرد: فقط تغییرات اساسیِ رو به بهبود، می توانست ما را به حل معضلات بنیادی اقتصاد ایران، امیدوار کند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: حل معضلات اساسی مانند بحران صندوق های بازنشستگی، بیکاری، محیط زیست و کم آبی، نیاز به مدیران جسور و دانشمند دارد.

حق شناس با اشاره به نامه تعدادی از اقتصاددانان در لزوم ابقاء علی طیب نیا در وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: هماهنگی بسیار خوب سیف در بانک مرکزی و طیب نیا در وزارت اقتصاد به خوبی قابل مشاهده است و می توانست در دولت دوازدهم نیز تداوم یابد.

وی با مروری بر تجربیات جهانی در زمینه حل معضلات بنیادی اقتصاد گفت: در دنیا می بینیم مدیران ارشد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، برجسته ترین اقتصاددانان کشورها هستند و جمهوری اسلامی ایران با تجربه 40 ساله خود، به مرحله ای رسیده که می تواند از دانشمندان اقتصادی حاضر در بدنه دانشگاهی کشور استفاده کند.

این تحلیلگر اقتصادی با اشاره به جذب مربیان خارجی در برخی رشته های ورزشی کشور ادامه داد: قطعاً در ورزش کشور ضعف هایی وجود دارد که مربیان تیم های ورزشی را از میان مربیان خارجی انتخاب می کنند، اما چرا ما برای حل بنیادین معضلات اقتصادمان از دانشمندان داخلی خود استفاده نمی کنیم و به مدیران همیشگی مان بسنده می کنیم.

حق شناس در پایان گفت: از دریچه نگاه خوش بینانه، تنها انتظار ممکن، تدوام روند مثبت فعلی در دولت دوازدهم است گرچه حل بیماری های عمیق اقتصاد ایران از ترکیب تیم اقتصادی معرفی شده به مجلس، بعید است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: