کد خبر: ۲۳۹۹۳۸
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
0
محمدرضا نجفی منش، فعال صنعت خودرو در گفتگو با پول نیوز می گوید برای تامین قطعات محصولات شرکت های خارجی که در ایران تولید می شوند، می توان از قطعات داخلی استفاده کرد. او رنو را نمونه ای موفق از مدل پیشنهادی خود معرفی می کند.

وقتی رنو می تواند،بقیه هم می توانندپول‌نیوز  محمدرضا نجفی منش، فعال صنعت خودرو و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران است. او در گفتگو با پول نیوز به بررسی وضعیت صنعت خودرو و نیازها و چالش های این صنعت می گوید و تحلیلی از آینده صنعت با حضور محمد شریعتمداری، گزینه معرفی شده برای وزارت صنعت می دهد.

نجفی منش با بیان اینکه شریعتمداری گزینه ای است که محمدرضا نعمت زاده، وزیر فعلی صنعت نیز او را تایید کرده است می گوید: برای اولین بار است که یک وزیر که در دولت بعدی یک رئیس جمهور حضور ندارد، گزینه معرفی شده برای همان وزارتخانه را مورد تایید خود قرار می دهد.

این فعال صنعت خودرو درباره اهم اقدامات لازم برای انجام توسط شریعتمداری در وزارت صنعت در دولت دوازدهم توضیح می دهد: برای صنعت خودرو، سندی راهبردی برای 1404 تدوین شده که او باید آن را پیگیری کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اهمیت شاخه قطعه سازی در صنعت خودرو تصریح می کند: این حوزه، پیش قراول صنعت خودرو است و با توجه اینکه سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی مسمّی شده است، باید مورد توجه وزیر آتی صنعت قرار گیرد.

او با اشاره به نشست روز دوشنبه شریعتمداری با اعضای اتاق بازرگانی خاطرنشان می کند: این مسئله در نشست دو روز پیش مورد تاکید قرار گرفت و ایشان نیز انشالله در همین راستا گام برخواهند داشت.

نجفی منش با تاکید بر اهمیت تآمین مالی به موقع و فوری قطعه سازان کشور می گوید: در خارج از کشور، شرکت ها طی 15 روز، تامین مالی می شوند اما در کشور ما این مهم، با روند بروکراتیک طولانی و دردسرسازی برای تولیدکنندگان همراه است که لازم است با کمک وزارت اقتصاد، دولت دوازدهم در جهت کاهش این بازه زمانی به 15 تا 30 روز گام بردارد.

این فعال صنعت خودرو با اشاره به حضور خودروسازان خارجی در ایران در ماه های پس از برجام تصریح می کند: طبق مقررات جدید، خودروسازان خارجی باید با 40 درصد ساخت داخلی، کار خود را آغاز کرده و پس از سه سال به 70 درصد تولید داخلی برسند.

او ادامه می دهد: بر همین اساس، بهترین فرصت برای تقویت قطعه سازان داخلی فراهم شده و باید سهم قطعه سازان ایرانی از تولید داخلی صنعت خودرو و تولیدات شرکت های خارجی در خاک ما فراهم شده است.

نجفی منش اضافه می کند: وقتی 60 قطعات بکار رفته در محصولات شرکت رنو در ایران از تولیدات قطعه سازان کشور خود ماست، پس شرکت های دیگر خارجی هم می توانند در همین مسیر گام بردارند.

این فعال صنعت خودرو در پایان می گوید: همه اینها در سایه حمایت قانون گذار یعنی مجلس و مجری به مثابه دولت میسر و شدنی است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: