May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۲۳۹
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
0
مسعود کمالی اردکانی، مدیرکل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی، گفت: مهمترین موضوع در روابط تجاری در حوزۀ طلا و جواهر، انتقال تکنولوزی، تجهیزات و دانش روز از هنک کنگ به ایران است.
فعالیت مشترک ایران و هنگ‌کنگ در صنعت طلا و جواهر
پول‌نیوز - هیأت تجاری هنگ‌کنگ طی نشستی با نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران، در خصوص قوانین و مقررات تجاری و در زمینه‌های همکاری‌های تجاری و نمایشگاهی مشترک میان دو کشور در بخش طلا و جواهر به بررسی و گفتگو پرداختند.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، مسعود کمالی اردکانی، مدیرکل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی، گفت: مهمترین موضوع در روابط تجاری در حوزۀ طلا و جواهر، انتقال تکنولوزی، تجهیزات و دانش روز از هنک کنگ به ایران است.

وی با تأکید بر ذخایر غنی و ظرفیت‌های موجود در ایران، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های تولیدی موجود، درصورت برقراری تعاملات تجاری در قالب سرمایه‌گذاری مشترک، قطعاً دستاوردهای فراوانی برای طرفین به ارمغان آورده و موجب شکوفایی و رشد این صنعت در فضای بین‌المللی خواهد شد.

در ادامۀ این نشست، لو، رئیس اتحادیه طلا و جواهر هنگ کنگ مهمترین هدف خود برای حضور در این جلسه را برقراری و توسعۀ ارتباط با فعالان ایرانی، انتقال تکنولوژی و فناوری در این بخش برشمردند و خواستار تشریح قوانین و مقررات ایران در حوزۀ واردات صنعت طلا و جواهر شدند.

وی به برگزاری دو نمایشگاه مهم در این حوزه طی سالجاری در هنگ‌کنگ اشاره و بیان کرد:  برای همکاری همه جانبه به منظور تخصیص فضای مناسب نمایشگاهی به شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه هنگ‌کنگ آمادگی داریم و با توجه به اینکه هنگ‌کنگ به دلیل برخورداری از سطح تکنولوژی بالا یکی از کشورهای برتر و مطرح دنیا در زمینۀ ساخت طلا و جواهر است، از حضور طرف ایرانی به منظور اشتراک دانش فنی در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

گفتنی است، در این نشست رئیس اتحادیه طلا و جواهر هنگ کنگ به همراه 14 تن از متخصصین حوزه تولید و صادرات طلا و جواهر و نیز مدیرکل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و نمایندگانی از دفتر مقررات صادرات و واردات و دفاتر تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.
برچسب ها: هنگ کنگ ، طلا ، جواهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: