April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۹۱۹
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
0
کاغذپاره های تحریم در اولین اقدام، شبکه بانکی را فلج کرد و نه تنها گشایش های ال سی روی ایران منتفی شد بلکه حتی شبکه سوئیفت هم به جمع تحریمی ها پیوست. امروز و در فضای پسابرجام، در اولین گشایش های ال سی چین و کره، پیش قدم شده اند.
چین و کره، در صدر گشایش های ال سی ایرانپول‌نیوز- ایمان اسلامیان تحلیل‌گر  و کارشناس بانکی به پول‌نیوز گفت: شگفت‌آور است که شبکه سوئیفت هم پیش از برجام، ایران را تحریم کرد. از آنجا که سوئیفت یک موسسه غیر دولتی است؛ هیچ‌کس انتظار اتخاذ سیاست‌های تحریمی را از آن نداشت. این در حالی است که پیش از شروع تحریم‌ها، بانک‌های ایرانی و خود بانک مرکزی با بانک های جهانی در تعامل بودند و حتی بانک های ایرانی در خیلی از مناطق مثل حوزه خلیج فارس، جز بهترین شعب محسوب شده و در تراز اول ایستاده بودند.

این کارشناس امور بانکی ادامه داد: با شروع تحریم‌ ها، از آنجا که سیاست آمریکا، فلج کردن نظام بانکی بود،  اندام واره های بانکی از هم گسست و سوئیفت روی ایران، بسته شد. محاصل آن هم ایجاد یک جو بی اعتمادی نسبت به ایران در جهان بود که در پی آن تقریبا گشایش های ال سی به صفر رسید.

اسلامیان گفت: اکنون و در فضای پسابرجام، کشور ما برای دریافت خطوط اعتباری از کشورهای مختلف، گام های بلندی برداشته و پیشگامی کشورهایی مثل اسلواکی هم در این بهبود بی تاثیر نبوده است.

به گفته این تحلیلگر، امروزه چین و کره بیشترین گشایش ال سی را برای ایران رقم می زنند و البته به نظر می رسد به زودی با فرانسوی ها هم مراودات قابل توجهی داشته باشیم.

اسلامیان همچنین گفت: کشورهایی مثل ایتالیا و اسلواکی هم می توانند با انجام معاملات سنتی با ایران، راه تجارت با ایران و گشایش ال سی را باز کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: