April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۲۱۷۹
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
0
فیاض گفت: محور اصلی این وزارت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.
امسال 30 هزار واحد صنعتی فعال می‌شوندپول‌نیوز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۲ هزار واحد صنعتی نیمه‌تمام و در حال تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشته و امسال هم رکورد فعال‌سازی ۳۰ هزار واحد صنعتی پیش‌بینی‌شده است.

محمدرضا فیاض در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان قزوین، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: محور اصلی این وزارت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از افتتاح طرح‌ها ملی در حوزه صنعت در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به مناسبت هفته دولت و با توجه به شروع برخی از برنامه‌های این حوزه برنامه‌های هفته دولت کمی با تأخیر آغاز شد.

فیاض تصریح کرد: فعال‌سازی واحدهای صنعتی کار ساده‌ای نیست اما با کمک و همکاری همه بخش‌ها امید است این امر محقق شود.

وی از نماینده ولی‌فقیه در استان امام‌جمعه و قزوین درخواست کرد: با توجه به اینکه مردم اعتماد خاصی نسبت به روحانیت دارند، آن‌ها می‌توانند در آگاهی‌بخشی مردم در خصوص تغییر وضعیت در تولید و خروج واحدهای ناتوان از چرخه تولید و راه‌اندازی واحدهای جدید کمک کنند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح کرد: در قانون اساسی و واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی، افراد باید اهلیت داشته باشند و اهلیت در اصل ۴۴ قانون اساسی یک اصل بوده و در کار صنعت هم اهلیت بسیار مهم و تأثیرگذار است.

فیاض ادامه داد: ما هم اصرار داریم در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی حسن و دقت باید در اهلیت وجود داشته باشد و اگر اهلیت را در تصمیم‌گیری‌ها ملاک قرار دهیم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

خودروسازان هیچ بدهی به قطعه سازان ندارند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پرداخت هزینه‌های خرید از قطعه‌سازان در یک‌ روند سه‌ماهه انجام می‌شود و بدهی به خودروسازان بزرگ نداریم.

فیاض معاون توسعه، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: با پرداخت به‌موقع طلب قطعه سازان و خودروسازان از تولیدکنندگان حمایت لازم را انجام داده‌ایم.

فیاض در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت صنایع و تولیدکنندگان و بسته‌های حمایتی از کارآفرینان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات ناشی از روی کار آمدن دولت دوازدهم شاید کمی در برنامه‌ها عقب‌مانده‌ایم که باید به‌سرعت جبران کنیم.

وی اضافه کرد: تا پایان هفته وضعیت سودهای بانکی تثبیت خواهد شد و شرایط برای تصمیم‌گیری مساعد خواهد شد.

معاون توسعه، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های خرید از قطعه سازان در یک‌روند سه‌ماهه انجام می‌شود و بدهی به خودروسازان بزرگ نداریم.

وی یادآور شد: سالانه بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از قطعه سازان خرید می‌شود که پرداخت به‌موقع هزینه‌های یادشده کمک مؤثری به تولید است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای افتتاح دو طرح صنعتی و تولیدی و یک طرح توسعه امروز به قزوین سفرکرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: