May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۲۳۱۶
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
0
پورابراهیمی گفت: طرح کنترل واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند از موضوعات مهمی بوده که مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان به آن تاکید کرده‌اند که عملاً یک حکم شرعی و قانونی است.
ممنوعیت واردات 200 کالا که مشابه داخلی دارندپول‌نیوز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون منع واردات کالاهایی که نمونه مشابه داخلی دارند تا ماه های آینده تصویب خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص ممنوعیت واردات کالا اظهار کرد: طرح کنترل واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند از موضوعات مهمی بوده که مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان  به آن تاکید کرده‌اند که عملاً یک حکم شرعی و قانونی است.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست های مختلف به همراه وزرای اقتصاد و صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا این موضوع را بررسی کرده و بزودی نتیجه آن طی گزارش به مجلس ارائه خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه واردات کالاهایی که با همان مقدار و کیفیت در کشور موجود است، توجیه اقتصادی ندارد، گفت: بیش از 60 درصد کالاهای وارداتی در قالب 200 قلم جنس وارد می شود که لیست آن تهیه شده تا برای آن برنامه ریزی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: واردات برخی کالاها از طریق نظام تعرفه‌ای کنترل خواهد شد و  برخی دیگر به طور قطع ممنوع می‌شود، البته بخشی نیز در قالب آئین نامه می تواند، عملی شود.

وی در پایان بیان کرد: هدف از این طرح اجرای، فرمایشات مقام معظم رهبری ، حمایت از تولید و خروج از رکود است که تا اوایل آبان گزارش نهایی بررسی ها در این خصوص به مجلس برای تصویب ارائه خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: