کد خبر: ۲۴۳۰۶۹
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
0
مغازه‌ای گفت: سرانه مصرف شیرینی، شکلات، کیک، بیسکویت، تافی و آدامس در کشور21 کیلوگرم است که در مقایسه با کشورهایی اروپایی 30 تا 40 درصد کمتر است.
نکته ای جالب درباره آینده بازار شیرینیپول نیوز -دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: در صورتی که طرح عدم الزام درج قیمت توسط تولید کننده به‌صورت قانونمند اجرا شود، اتفاق خاصی نمی‌افتد و تنها ممکن است در ۲ ماه ابتدایی‌کمی هرج‌ومرج داشته باشیم.

جمشید مغازه‌ای در نشست خبری نمایشگاه شانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات اظهار کرد: در نمایشگاه امسال 34 شرکت داخلی و 68 شرکت خارجی از26 کشور دنیا، نظیر کشورهای امارات، ترکیه، اسپانیا، آلمان ایتالیا، فرانسه، اکراین، مالزی، چین و آمریکا حضور دارند.

وی افزود: در حال حاضر 3 شرکت آمریکایی با 6 مهمان از این کشور و همچنین سایر کشور ها به ایران آمده اند و در حالی جانمایی در غرفه های خود هستند.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه در این نمایشگاه خرده‌فروشی وجود ندارد ادامه داد: هیچ‌کدام از شرکت ها حاضر در این نمایشگاه اجازه خرده‌فروشی ندارند و دستگاه‌های نیز که در این نمایشگاه به فروش می‌رود تا روز انتهایی اجازه خروج از محل نمایشگاه نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه نوآوری‌ها دانش فنی روز دنیا و عرضه محصولات نهایی مواد اولیه و ماشین‌آلات مربوط به این بخش است.

مغازه‌ای بابیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه در مقایسه با سال قبل افت 5 تا 6 درصدی داشته است گفت: بااین‌وجود این نمایشگاها بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در خاورمیانه در به‌حساب می‌آید.

سرانه 21 کیلوگرمی شیرینی و شکلات در ایران
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در بخش دیگرصحبت‌های خود درباره ورود محصولات قاچاق خارجی به کشور اظهار داشت: در این بخش علاوه ورود کالای قاچاق به شکل معمول خود در کشور شاهد ورود قانونی اما با کم اظهاری از طریق گمرک هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس توافقاتی که با گمرک داشته‌ایم توانسته‌ایم ارزش گمرکی کالا را تعیین کنیم تا پدیده کم اظهاری را کمتر شاهد باشیم و درباره واردات غیررسمی نیز با نهاد های پیشگیری کننده نشست‌هایی داشته‌ایم.

مغازه‌ای با اشاره به خالی بودن ظرفیت 600 تا 700 هزار تنی صنایع شیرینی شکلات و بیسکویت در کشور گفت: 2 میلیون 500 هزار تن ظرفیت تولید انواع شیرینی، شکلات، تافی، آدامس و بیسکویت در کشور وجود دارد اما در سال گذشته در بهترین حالت توانسته‌ایم حداکثر یک میلیون و 700 هزار تن تولید داشته باشیم.

وی درباره دلایل خالی بودن ظرفیت هایی تولید گفت: رکورد و کاهش قدرت خرید مردم و ورود کالای قاچاق به کشور در این ارتباط تأثیر گذار است.

مغازه‌ای گفت: سرانه مصرف شیرینی، شکلات، کیک، بیسکویت، تافی و آدامس در کشور21 کیلوگرم است که در مقایسه با کشورهایی اروپایی 30 تا 40 درصد کمتر است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در پاسخ به سؤال تسنیم درباره اجرای طرح عرضه کالا بدون درج قیمت از کارخانه گفت: این طرح بزرگ 2 تا 3 سال است پیش پیگیری شده است. در حال حاضر بیشترین سود حاصله از فروش نصیب عرضه‌کنندگان می‌شود و با اجرای این طرح می‌توان شفافیت بیشتری ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در صورتی این برنامه به‌صورت قانونمند به مرحله اجرایی اتفاق خاصی نمی‌افتاد و تنها ممکن است در یک تا دو ماه ابتدایی کمی هرج‌ومرج و حتی اختلاف قیمت داشته باشیم اما این مشکلات در ماه‌های آتی رفع می‌شود.

مغازه‌ای گفت: نشست مشترکی میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و تشکل‌هایمربوطه برگزاری شد تا بر اساس دستورالعمل تعیین‌شده طرح به درستی اجرا شود.


منبع: تسنیم
برچسب ها: شیرینی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: