May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۳۳۶۰
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
۱
انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان طی بیانیه‌ای خواستار لغو بخشنامه اخیر وزارت صنعت در خصوص عدم الزام تولیدکنندگان نسبت به درج قیمت برخی کالاها شد و آن را خلاف قوانین دانست.
پول نیوز- حواشی حذف برچسب قیمت از کالاها همچنان ادامه دارد. تنها کمتر از یک هفته به اجرایی شدن آخرین بخش‌نامه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت باقی مانده و مسئولان و کارشناسان هنوز نسبت به آن واکنش نشان می دهند. انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم ساکت ننشسته و روز گذشته با صدور بیانیه ای، مخالفت خود را با طرح حذف برچسب قیمت از کالاها اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به ابلاغ بخشنامه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم الزام درج قیمت بر روی برخی کالاها از سوی تولیدکنندگان، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به عنان تها تشکل مردمی که به موجب قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب مجلس شورای اسلامی تشکیل گردیده است، صدور و اجرای این بخشنامه را با توجه به صراحت قوانین مختلف از جمله مواد (۱) و (۵) قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده (۱۵) قانون نظام صنفی و ماده (۶) قانون تعزیرات حکومتی بر خلاف قانون و حقوق مصرف‌کنندگان می‌داند.
ضروری است قیمت‌های واقعی روی کالاها درج شود و رویه غلط درج واقعی قیمت روی کالاها شود نه اینکه قیمت کالا حذف شود و موجب ایجاد منازعه بین مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان کالا گردد و آرامش و سلامت بازار را مورد تهدید جدی قرار دهد. بنابراین انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به سبب جایگاه و نقش قانونی خود و در راستای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان درخواست لغو بخشنامه مذکور را دارد.»


آقای وزیر! بخشنامه عدم درج قیمت را لغو کنید/ آرامش و سلامت بازار در خطر است (+تصویر بیانیه)
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
امیر
Australia
01:38 - 1396/06/24
به نظر من مصوبه خوبیه.
من در کشور استرالیا کار و زندگی میکنم و در اینجا هم قیمت روی کالا درج نمیشه. کالا در فروشگاه های مختلف در روزهای مختلف قیمت های مختلف داره.
این مسئله از ملزومات اقتصاد بازار آزاده.
اگر مردم ما رفاه کشورهای توسعه یافته رو میخوان باید قواعد بازی رو هم قبول کنن.
دست آخر رقابت بر سر قیمت گذاری باعث میشه که مصرف کننده کالا رو با قیمت بهتری دریافت کنه.
و به نظر من این مصوبه نباید لغو بشه.
علاوه بر اون لغو یک مصوبه اقتصادی و بعد تایید و بعد لغو باعث عدم اعتماد به بازار میشه. بهتره طبق قانون عمل بشه و ثبات هم وجود داشته باشه که سرمایه گذار و کارگزار و ... تکلیف خودشون رو بدونن.
همین الان که شما دارین از لغو مصوبه حرف میزنید. خیلی ها برای اجرایی شدن این مصوبه برنامه ریزی کردن و روش پول خرج کردن! مثلاً پاکت بدون قیمت چاپ و چه بسا پر هم کرده باشن! حالا شما یک هفته مونده به اجرا میخواین چیکار کنید؟!
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: