April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۴۹۵۵
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
0
یک منطقه‌ی زیبای ساحلی که تعداد زیادی از خانه‌های بزرگ چوبی دوره عثمانی را در خود جای داده است.
پول‌نیوز -در بالای سواحل آسیایی منطقه‌ای با نام آنادولو کاوایی واقع شده است که سکونت‌گاه کشتی‌های تنگه‌ی بسفر محسوب می‌شود. این دهکده‌ی کوچک ماهیگیری پر از رستوران، استندهای بستنی فروشی و کلوچه فروشی است.

راهنمای سفر به تنگه‌ی بسفر (+عکس)

مهمترین جاذبه‌ی این منطقه قلعه‌ی بیزانس بوده که بالای تپه ساخته شده است. این قلعه در ابتدا توسط امپراطوری روم شرقی ساخته شد و پس از آن توسط جنوایی‌ها گسترش پیدا کرد. البته در حال حاضر از آن مخروبه‌ای بیش باقی نمانده است، هر چند ارزش بالا رفتن از تپه و تماشای منظره‌ی دریای سیاه و تنگه‌ی بسفر را دارد.

راهنمای سفر به تنگه‌ی بسفر (+عکس)

یک منطقه‌ی زیبای ساحلی که تعداد زیادی از خانه‌های بزرگ چوبی دوره عثمانی را در خود جای داده است. برخی از این خانه‌ها در حال حاضر به رستوران‌های دریایی تبدیل شده‌اند. توصیه می‌کنیم پیاده‌روی در این محله را از دست ندهید.

راهنمای سفر به تنگه‌ی بسفر (+عکس)

یکی از به روزترین محله‌های استانبول همین منطقه ببک است. ببک را بیشتر به قایق‌های گران‌قیمتش می‌شناسند. در این منطقه چندین رستوران و کافه‌ی گران‌قیمت و بوتیک‌های برندهای معروف و جواهر فروشی نیز قرار دارد.
قصر بیگلربیگی

این کاخ به عنوان محل اقامت تابستانی سلطان عبدالعزیز در سال ۱۸۶۵ ساخته شده است. قصر بیگلربیگی از نظر معماری بسیار شبیه به قصر دلمه باغچه در ابعاد کوچکتر بوده و در طراحی‌اش ترکیبی از معماری ترکی و اروپایی استفاده شده است.

 سقف رنگ شده و پر زرق و برق، لوستر کریستال باکارا، ستون‌های سنگ مرمر با سرستون‌های طلا و مبلمان چوبی با نقوش پیچیده حکاکی شده از قصر بیگلربیگی مکانی زیبا و باارزش برای بازدید می‌سازند. حیاط پر از درخت و سرسبز قصر نیز ارزش دیدن دارد.




منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: