برنامه پوشش 100 درصدی بیمه کشاورزی در خراسان‌رضوی تدوین شدپول‌نیوز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: برنامه پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه کشاورزی برای تمام اراضی در دستور کار بوده و تا ۵ سال آینده در خراسان رضوی عملیاتی می‌شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مجتبی مزروعی در مشهد مقدس اظهار داشت: در سال زراعی 96-95 در حدود 104 هزار هکتار از مجموع زمین‌های زراعی، 17 هزار سطح زیر کشت محصولات باغی، 605 هزار واحد دامی، 53 میلیون قطعه طیور و 56 هکتار از بخش آبزیان زیر پوشش بیمه کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه بخش زیادی از خسارات وارد شده به محصولات کشاورزی در دسته تولیدات باغی بوده است، خاطرنشان کرد: 170 هزار میلیون ریال از مجموع خسارات وارد شده به عرصه‌های زیر پوشش بیمه کشاورزی در استان مربوط به باغبانی، 60 هزار میلیون ریال مربوط به زراعت و 100 هزار میلیون ریال مربوط به دام و طیور و آبزیان بوده است.

مهندس مزروعی ادامه داد: شهرستان‌های قوچان، بردسکن، کاشمر و مه و لات به ترتیب بیشترین میزان خسارات را در اثر حوادث غیرمترقبه طبیعی در محصولات کشاورزی خود متحمل شده‌اند.

وی موضوع بیمه را امری ضروری برای ایجاد امنیت در اشتغال کشاورزی دانست و تصریح کرد: بنا است در برنامه‌ای 5 ساله برای رسیدن به پوشش صد درصدی بیمه برنامه‌ریزی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: