پولنیوز - یکسال پیش با پیشنهاد مدیریت خزانه داری و مبادلات بانک قرض الحسنه رسالت طرح صدور دسته چک بدون مراجعه حضوری مشتریان به شعب مطرح شد.
به گزارش گروه بانک و بیمه پولنیوز، مدیرخزانه داری ومبادلات بانک قرض الحسنه رسالت با بیان این مطلب گفت: با اجرا شدن این طرح، مشتری برای اولین بار (برای افتتاح حساب و تعیین اینکه دسته چک چندبرگی باشد به شعبه مراجعه می کنند.)
هادی گرمابدری افزود: در آینده ای نزدیک مشتریان می توانند از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک (با رعایت شرایط دستورالعمل حساب های جاری که در هنگام افتتاح حساب به امضا مشتری رسیده) درخواست می دهند که به طور متمرکز در خزانه داری و مبادلات این درخواستها بررسی و در صورت واجدشرایط بودن دسته چک صادر می شود.همچنین به محض صدور دسته چک پیامک صدور برای مشتری ارسال می شود.
وی تاکیدکرد: چک ها در مدیریت خزانه داری ومبادلات تحویل اداره پست می شود.
به گفته گرمابدری نکته قابل توجه این است که آدرس مشتری از طریق سیستم بانک گرفته و به صورت چاپی برروی پاکتها حک می شود و شرکت پست متعهد شده ظرف 24ساعت پاکت را به مشتری تحویل دهد.
مدیرخزانه داری ومبادلات بانک قرض الحسنه رسالت گفت: برای این مهم الزامی است اطلاعات آدرسی که مشتریان ثبت می کنند کاملا منطبق براطلاعات کدپستی باشد.
به گفته گرمابدری این طرح در بانکداری اجتماعی و در شهرهای که شعبه نداریم بسیار قابل اهمیت است.
وی با بیان اینکه این روند برای اولین در بانک قرض الحسنه رسالت انجام شده است، اظهار داشت: همزمان با ششمین سالگرد تاسیس بانک در شعب مرکزی و ملت استان تهران و در بانکداری اجتماعی خراسان رضوی این مهم اجرایی شد ودر صورت تایید سایر استانها نیز تحت پوشش قرار می گیرند.
وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: در جاهایی که شعبه نداریم مشتریان با داشتن حساب جاری می توانند غیرحضوری درخواست دسته چک بدهند. چون اینترنتی است در هر ساعت از شبانه روز و درهر مکانی که باشند می توانند درخواست خود را ارسال کنند.
گرمابدری تاکیدکرد: صرفه جویی در زمان و هزینه وسرعت در کار (رضایتمندی مشتری) از دیگر مزایای این طرح است.