May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۷۳۱۴
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
0
پیروز بخت گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه پوشش کالای استاندارد در همه محصولات با همکاری دستگاه های مختلف از بدو ریاست سازمان در حال پیگیری است و بدین منظور برنامه ریزی گسترده ای داریم.
سهم ایران در تجارت حلال ناچیز استپول‌نیوز - رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سهم ایران در تجارت جهانی حلال ناچیز است، گفت: علامت استاندارد حلال در سال89 به تصویب رسید.

نیره پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد در آیین روز جهانی استاندارد با بیان اینکه کیفیت کالا و خدمات روبه افزایش است،اظهار کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه پوشش کالای استاندارد در همه محصولات با همکاری دستگاه های مختلف از بدو ریاست سازمان در حال پیگیری است و بدین منظور برنامه ریزی گسترده ای داریم.

وی افزود: تا کنون هزار کالا مشمول استاندارد اجباری هستند و چند کالا شامل استاندارد تشویقی هستند .

به گفته پیروزبخت دولت با حمایت معاون اول رییس جمهور بحث اجباری شدن استاندارد برای تمامی کالا و خدمات مطرح کرد که این ابلاغیه تقطه قوتی برای پیش بردن بحث خود اظهاری بود.

این مقام مسوول با بیان اینکه سهم ایران در تجارت جهانی حلال ناچیز است، گفت: علامت استاندارد حلال در سال89 به تصویب رسید که انتظار می رود با همکاری تمامی دستگاه ها از موازی کاری جلوگیری شود.

به گفته وی از 2هزار میلیارد دلار تجارت حلال در دنیا سهم ناچیزی به ایران اختصاص دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد در بخش دیگر سخنان خود از نظارت بر 2400جایگاه سی ان جی در کشور خبر داد و گفت: اکنون از این میزان جایگاه که مورد کنترل و بازرسی قرار گرفت 1600جایگاه تسبت به رفع نواقص خود اقدام کردند و همچنین 130واحد به دلیل عدم برخورداری از حداقل استاندارد فعالیت آنها قطع شد به گونه ای که اکنون رقم این جایگاه به کمتر از 15تقلیل یافته است .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: