April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۸۴۳۴
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
0
پول‌نیوز - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه باند قاچاق سوخت مایع از کرج به افغانستان متلاشی شد، گفت: تاکنون ۶ نفر در این راستا دستگیر شدند.

علی‌اکبر مختاری اظهار داشت: باند قاچاق سوخت در کرج با همکاری شرکت نفت و نیروی انتظامی استان متلاشی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه یک شرکتی که مسئول صادرات گاز مایع خام به کشور افغانستان از یکی پالایشگاه‌های کشور بوده است گاز خام را به ۷۴ ماشین گازکش برای انتقال به کشور افغانستان می‌زده است، ادامه داد: این ماشین‌ها سوخت را به جای انتقال به مقصد در شرکت‌های مصرف‌کننده آن در کشور تخلیه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای گازکش بعد از تخلیه گاز مایع خام، در کرج در جایگاه گاز مایع که گاز سیلندری به مردم تحویل می‌دهد و حق فروش گاز مایع به صورت فله‌ای را ندارد گاز مایع را در ماشین گازکش تخلیه می‌کردند، بیان کرد: این گازکش‌ها با بارنامه جعلی اراک به افغانستان گاز مایع سهم مردم را به افغانستان منتقل می‌کردند.

مختاری با بیان اینکه فیلم دوربین مداربسته و بارنامه‌های جعلی کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: تاکنون ۶ نفر دستگیر شدند و برخی هنوز بازداشت هستند و برخی با وثیقه میلیاردی آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو گاز مایع ۲۳۰ تومان است و مابقی توسط یارانه دولت پرداخت می‌شود و به دست مردم کیلویی ۵۰۰ تومان می‌رسد، عنوان کرد: اما این افراد گاز مایع را در افغانستان کیلویی ۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رساندند و هر گاز کش نزدیک به ۵ میلیون تومان هزینه و نزدیک ۵۰ میلیون تومان برداشت می‌کرده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: قاچاق سوخت ، کرج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: