April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت کشت و صنعت کارون در بانک کشاورزیپول‌نیوز - چهل و چهارمین مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام شرکت کشت و صنعت کارون روز یکشنبه هفتم آبان با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی برگزار و طی آن، ضمن تایید صورت های مالی ، بازرس مستقل و حسابرس قانونی شرکت انتخاب شدند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در این مجمع که با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، مسعود شریفات، روح الله خدارحمی و داور ماهیکار اعضای هیات مدیره این بانک ، باقری مقدم معاون امور مجامع و شرکت های بانک کشاورزی، میرزاپور و نبوی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت، اعضای هیات مدیره شرکت ، حسابرسان مستقل ، بازرسان قانونی و سایر اعضا تشکیل شد، گزارش بررسی صورت های مالی، عملکرد مالی و جریان های نقدی شرکت توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی، منطبق بر استانداردهای حسابداری اعلام و مورد تجلیل و تایید قرار گفت.

بر اساس این گزارش، در این جلسه دکتر شهیدزاده با اشاره به اصول شرکت داری در بانک کشاورزی اظهار داشت: در سالیان گذشته بانک کشاورزی ده ها شرکت در زیر مجموعه خود داشت که بر اساس سیاست دولت و مصوبات مجمع به بخش خصوصی واگذار شدند و اکنون شاهد موفقیت آن ها هستیم . این سیاست درستی بود که بر اساس آیین نامه اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی و تکالیف دولت انجام شد.

متاسفانه در دولت نهم و دهم با تغییر سیاست دولت مبنی بر برگرداندن شرکت‌ها به دولت ،هزینه‌های گزافی به دولت تحمیل شد اما در دولت یازدهم و دوازدهم مجدداً واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی ادامه یافت و بانک‌ها نیز موظف شدند از بخش خصوصی پشتیبانی و حمایت کنند. وی افزود:  در حال حاضر پروژه های تحت حمایت بانک کشاورزی، پروژه های بزرگی هستند که توسط بخش خصوصی اجرا می شوند و به حمدلله  بازار در اختیار و سودآوری آن ها از شرکت‌های دولتی بسیار بالاتر است.

دکتر شهیدزاده در ادامه با تاکید بر این که تقویت بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ باید با قدرت انجام شود و در دستور کار باشد گفت: ما معتقدیم هر شرکتی که می‌خواهیم واگذار کنیم باید قبلا مفاهیم توانمندسازی را اجرا کنیم و آن را برای واگذاری آماده کنیم تا بخش خصوصی در مدیریت آن موفق شود و در مسیر پشتیبانی از بخش خصوصی نیز تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهند از آن ها حمایت می کنیم.

وی با بیان این که پشتیبانی از بخش خصوصی وظیفه ما است چرا که اطلاعات، دانش و تجربه لازم را در اختیار داریم ، تصریح کرد: یکی از بندهای رهنمودهای۲۰ گانه مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، «درون زایی» است که خوشبختانه بانک کشاورزی آن را اجرا کرده است. وی افزود:  تربیت نیروی انسانی مدیر برای بخش خصوصی و توسعه تفکر بخش خصوصی ،از انواع  درون زایی است .

شهیدزاده تاکید کرد: تفکر بانک کشاورزی بر پایه حمایت از بخش خصوصی است و در مقابل از این شرکت‌ها انتظار سودآوری داریم تا اقتصاد کشور را رونق بخشیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پیشینه شرکت کشت و صنعت کارون گفت: این شرکت مجموعه ای است که در طول ۳۷ سال تنش‌های اجتماعی دولت را کنترل کرده ، بیش از 1000میلیارد تومان هزینه تنش های کارگری را داده و منشاء ایجاد شرکت توسعه نیشکر بوده است.

شهید زاده سپس با تاکید بر لزوم بازنگری در ساختار مالی شرکت کشت و صنعت کارون، به مدیران این شرکت توصیه کرد تا برنامه‌ریزی برای افزایش درآمدها، تعامل بیشتر، هم افزایی و تلاش با تکیه بر پتانسیل‌های بالای خود را در دستور کار قرار دهند.

این گزارش می افزاید دکتر شهیدزاده در این جلسه همچنین از مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت کارون که در شرایط بسیار سخت و پرتنش، مدیریت آن را به بهترین شکل انجام می‌دهند و از راهنمایی و خدمات حسابرسان و بازرسان تشکر کرد .

شایان ذکر است قرائت گزارش عملکرد شرکت، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار و انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به پایان خرداد 1397 از دیگر تصمیمات این مجمع بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: