May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۹۱۳۶
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
0
وقف 8 میلیون وعده غذا برای زائران اربعینپول‌نیوز - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذای وقفی برای زائران اربعین خبر داد.

احمد شرفخانی در جمع خبرنگاران گفت: ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار وعده غذای گرم و ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار وعده غذای سرد و ساده میان زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

وی افزود: ۷۴ موکب و بقعه متبرکه و امامزاده برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تجهیز شده است.

شرفخانی با اشاره به اینکه ستاد اربعین حسینی در سازمان اوقاف و امور خیریه از ۵ ماه پیش فعال شده است گفت: ۵۰ بقعه و امامزاده در مسیر زائران اربعین، ۵ موکب در مرز‌های ایران و عراق، ۱۰ موکب داخل کشور عراق، ۹ موکب از طرف هیئت امنای و ۹ امامزاده در عراق برای پذیرایی از زائران اربعین فعال شده اند.

شرفخانی با بیان اینکه ستاد اربعین در استان‌های کشور نیز فعال شده است افزود: ۱۱ محور شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، میرجاوه و زاهدان، نعمانیه، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق الحسین (محور نجف به کربلا) برای خدمت رسانی به زائران تعیین شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: علاوه برخدمات تغذیه‌ای، ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر هر شب امکان اسکان در موکب‌ها و بقاع متبرکه را دارند که ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر در عراق و ۱۷ هزار نفر در ایران اسکان داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: خوابگاهی در زاهدان بعنوان زائرسرای امام رضا (ع) برای زائران پاکستان و هند در طول سال فعال است که امکان اسکان سه هزار نفر در شب را دارد و تاکنون ۳۴ هزار زائر را اسکان داده است و آماده پذیرایی از زائران حسینی در مسیر‌های رفت و برگشت است.

بیست میلیون زائر حسینی در اربعین از ۱۹۰ کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از پیاده روی ۲۰ میلیون زائر از ۱۹۰ کشور جهان به سمت کربلا در ایام اربعین خبر داد.

شرفخانی گفت: پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد بود چرا که هرچند ایشان در کنار کعبه ظهور می‌کنند، اما حکومتشان در کوفه و اسکانشان در مسجد سهله است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) همانند مغناطیس دل‌های عاشق را به سمت خود­ می‌کشد گفت:: این عشق را در پذیرایی مردم عراق به ویژه افراد کم درآمد با تمام دارایی هایشان مشاهده می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای ارایه خدمات فرهنگی به زائران اربعین ۲۰ خیمه معرفت برپا شده است و روحانیون در آن به سوالات شرعی پاسخ می‌دهند.

وی افزود: برگزاری پرده خوانی با روش‌های نوین چند رسانه‌ای و همچنین برنامه‌های کودکان و نوجوانان و در نظر گرفتن جایزه در خیمه‌های معرفت، همچنین برگزاری نمایش‌های آیینی و امکان زیارت مجازی برای زائران از دیگر خدمات فرهنگی در این خیمه هاست.

شرفخانی گفت: ۲۰۳ روحانی برای ارایه خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی (ع) به عراق اعزام شده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در عمود ۶۹ مسیر نجف به کربلا نیز همانند سال‌های گذشته اقلام فرهنگی مانند پیشانی بند و پرچم به زائران ارایه می‌شود.

شرفخانی اضافه کرد: امسال ۲۲۰ هزار محصول فرهنگی شامل کتابچه و بروشور فرهنگی، بین زائران حسینی تقسیم می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هرچند برخی از موکب‌های ویژه خدمات رسانی به زائران اربعین از یک ماه پیش در مرز‌های شرقی و شمال غربی ایران برای پذیرایی از زائران کشور‌های همسایه در مسیر کربلا فعال شده اند، اما موکب‌های خاص زائران اربعین­ از ۱۰ تا ۲۰ روز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تمام استان‌ها در برپایی موکب‌ها همکاری دارند.

شرفخانی ادامه داد: استان همدان در کربلا، البرز درنجف، مرکزی در کاظمین، خراسان رضوی و تهران در عمود ۱۲۱۷، زنجان، کردستان و چهارمحال و بختیاری در سامراء، قزوین در نجف، آذربایجان شرقی در دو منطقه از سامراء، خراسان شمالی، ایلام، قم و گلستان در مرز مهران، گیلان، سمنان، مازندران و لرستان در نعمانیه عراق، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد در شلمچه، کرمانشاه، آذربایجان غربی، اردبیل در مرز خسروی، اصفهان، خوزستان، یزد و چهارمحال و بختیاری در چزابه و سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی در مرز میرجاوه فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هرچند وقف های­­ مستقیم برای اربعین نداریم، اما موقوفاتی­ از ۱۲۰ سال گذشته تاکنون داریم که در آن برای ماه‌های محرم و صفر و زائران پیاده حسینی سهم‌هایی مشخص شده اند.

وی افزود: وقف بهترین روش برای استمرار نذورات زائران است به گونه‌ای که هم اکنون واقفی از ۷۰ سال پیش داریم که هرشب ۲ هزار زائر را در کربلا اطعام می‌کند در شرایطی که نه خودش و نه فرزندانش در قید حیات نیستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری زیارت اربعین در ۲ هزار و ۹۰۰ حرم امامزاده­ و بقعه متبرکه در کشور گفت: ۲ هزار و­ ۳۵۰ روحانی برای مراسم اربعین به سراسر کشور اعزام شده اند که با احتساب روحانیان ساکن در سراسر کشور ۳ هزار روحانی دربرپایی عزاداری‌ها و مراسم اربعین حسینی با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند.



منبع:میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: