April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز از مشکلات شیوع جمعه سیاه گزارش می‌دهد
کد خبر: ۲۵۲۰۵۲
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
0
عدم توانایی و کشش سرور‌های داخلی و فراهم نبودن زیرساخت‌های فنی برای میزبانی گسترده‌‌ از کاربران مشکلات دیگری بود که کام ایرانی‌ها را تلخ کرد. ساعت 12 و 15 دقیقه بامداد جمعه، سرورها از دسترس خارج شدند و صورت حساب بسیاری نیمه‌کاره ماند.
از قیمت‌های کاذب تا خارج شدن سرورپول‌نیوز-حمله به فروشگاه‌ها در روزهای حراج‌های 70 درصدی، تنها مختص ایرانی‌ها نیست. یک جست‌وجوی ساده با کلید واژه «black Friday » یا  همان جمعه سیاه در سایت‌ها به شما نشان خواهد داد که هنوز هم تخفیف‌های بزرگ می‌تواند صف‌های طولانی پشت در فروشگاه‌های بزرگ ایجاد کند.
آمریکای شمالی بنیان گذار جمعه سیاه است. جمعه سیاه در همه جهان، نامی است که بر آخرین جمعه ماه نوامبر گذاشته‌اند و در این روز فروشگاه‌های حقیقی و مجازی چوب حراج بر اجناس خود می‌زنند.
جمعه سیاه آنقدر مناسبت محبوبی است که حتی از یک روز خارج شده است و تبدیل به یک هفته و گاهی یک ماه شده است.
اما چه شد که سوم آذر ماه در ایران تبدیل به جمعه سیاه شد؟ خلا‌های موجود در فرهنگ کشور و عدم برنامه‌ریزی درست برای اختصاص دادن یک روز به روز حراج در میان ایرانی‌ها، آن‌ها را پذیرای نه تنها جمعه سیاه بلکه هر مراسم غربی دیگری کرده است.
از طرفی، جمعه سیاه در ایران محدود به فروشگاه‌های آنلاین شده و تا امروز پا را از این فراتر نگذاشته است. جمعه و شنبه‌ای که گذشت، سایت‌هایی مثل دی‌جی کالا و بامیلو برخی اجناس خود را با 80 درصد تخفیف به عرضه گذاشتند اما این همه ماجرا نیست.
تنها چند ساعت از آغاز جمعه سیاه اینترنتی در ایران گذشته بود که مردم با انتشار  اسکرین‌شات‌هایی در فضای مجازی ثابت کردند که قیمت برخی کالاها به دروغ کاهش یافته است. حتی ماجرا به اینجا ختم نشد و در برخی موارد مشاهده شد که قیمت نهایی در حراج بیش از قیمت کالا در ماه گذشته بوده است.

عدم توانایی و کشش سرور‌های داخلی  و فراهم نبودن زیرساخت‌های فنی برای میزبانی گسترده‌‌ از کاربران مشکلات دیگری بود که کام ایرانی‌ها را تلخ کرد. ساعت 12 و 15 دقیقه بامداد جمعه، سرورها از دسترس خارج شدند  و صورت حساب بسیاری نیمه‌کاره ماند. شاید به همین علت بود که مسئولان این فروشگاه اینترنتی تصمیم گرفتند گزینه پرداخت آنلاین را به طور کلی حذف کرده و بستر ساز مشکلات تازه‌ای برای مشتریان شوند!
برخی کاربران هم در توییتر خود نوشته‌اند: اگر پاوربانک adata می‌تواند با قیمت 50 هزار تومان هم فروخته شود، چرا نرخ مصوب آن 100 هزار تومان است؟
اگرچه برخی سایت‌ها هنوز تخفیف‌های خود را لغو نکرده‌اند اما به هر حال جمعه سیاه ایران با همه اما و اگرها گذشت. سوالی که شاید توسط رسانه‌ها در این چند سال مطرح شده و هربار هم بی‌جواب مانده این است که چرا ایرانی‌ها باید آلوده این رسم غربی شوند؟ چرا با گذشت این همه سال از انقلاب هنوز جای خیلی از مراسم در کشور ما خالی است؟
برچسب ها: جمعه سیاه ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: