April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس انجمن قطعه سازان: انتصاب جهرودی انتخابی هوشمندانه بوده است
پول‌نیوز - رئیس انجمن قطعه سازان گفت: مهندس جهرودی سالهاست که در صنعت خودروسازی و قطعه سازی فعالیت می کند و با مشکلات این صنعت کاملا آشنا است و انتخاب وی در شرایط کنونی بسیار هوشمندانه بوده است.
 
به گزارش گروه خودرو پول‌نیوز، رضا رضایی با بیان وضعیت صنعت خودرو و توان قطعه سازان داخلی گفت: برای توسعه زیر ساخت های صنعت کشور نیاز است که صنعت خودروسازی و قطعه سازی مانند کشور های کره، ترکیه و چین با سرمایه گذاری هدفمند تقویت شود.

وی افزود: رشد و توسعه خودروسازی، شرایط اشتغالی زایی کشور را سامان خواهد داد و باعث رونق و پویایی 70 صنعت دیگر می شود.

رضایی با بیان اینکه صنعت خودرو سازی از صنایع استراتژیک و تاثیرگذار در جهان است که نیازمند توجه ویژه است گفت: در صورتی که صنعت خودرو و قطعه با دانش فنی و تکنولوژی روز پیش رود، شاهد شکوفایی اقتصاد کشور با سرعت بالاتری خواهیم بود.

رئیس انجمن قطعه سازان افزود: با تحریم های ظالمانه ای که در سال های اخیر صورت گرفت، صنعت خودروسازی کشور دچار مشکلات زیادی شد و خوشبختانه بعداز برجام شرایطی پیش آمد تا شرکت ها امکان سرمایه گذاری و همکاری مشترک با شرکاری خارجی در زمینه تولید خودرو و قطعه را داشته باشند.

وی پویایی و افزایش توان صنعت قطعه سازی را لازمه توسعه صنعت خودرو دانست و افزود: هیچ خودرو سازی در دنیا بدون شبکه تامین و قطعه سازی قدرتمند امکان رشد و پیشرفت ندارد.

رئیس انجمن قطعه سازان تصریح کرد: به لحاظ مشکلاتی که در چند سال گذشته برای صنعت خودرو سازی رخ داد، متاسفانه صنعت قطعه سازی دچار آسیب زیادی شد.

وی افزود: در پسا برجام با توجه به حضور شرکت های مطرح خارجی و تولیدات خودروهای جدید شرایط مناسبی برای تامین قطعات و توسعه قطعه سازی ایجاد شده که این موضوع سرمایه گذاری و توجه ویژه ای را می طلبد.

رضایی گفت: شرکت های قطعه سازی نیاز به حمایت بیشتری دارند تا با قدرت و توان بالاتری در راستای داخلی سازی قطعات محصولات مشترک خودروسازان داخلی و خارجی گام بردارند تا علاوه بر اینکه قیمت تمام شده قطعات کاهش یابد، با بالابردن کیفیت، امکان رقابت با قطعه سازان خارجی وجود داشته باشد که این موضوع مستلزم برنامه ریزی دقیق و استراتژی مدون است.

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: برای همکاری بیشتر صنعت خودرو و قطعه سازی نیاز است تا قراردادهای فی مابین و نوع همکاری به صورت دقیق مشخص شود.

وی افزود: صنعت قطعه سازی کشور نیازمند بروز رسانی امکانات سخت افزاری، نرم افزاری، بالابردن آموزش نیروی انسانی و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه است.

رضایی درخصوص تغییرات انجام شده در مدیریت ارشد گروه سایپا گفت: حضور مهندس جهرودی در سمت مدیریت ارشد گروه سایپا، صنعت قطعه سازان را به آینده امیدوارتر کرد و انتخاب وی در شرایط کنونی بسیار هوشمندانه بوده چراکه ایشان فردی آشنا با صنعت قطعه سازی و خودروسازی هستند و درد قطعه سازان را بهتر می شناسند.

وی گفت: در حال حاضر صنعت خودروسازی و قطعه سازی به مدیران هوشمند و استراتژیک نیاز دارد تا بتوانند در شرایطی که رقابت و تکنولوژی با سرعت زیادی در حال رشد است با تصمیمات، هدف گذاری، برنامه ریزی و تعیین نقشه راه درست موجبات پیشرفت این صنعت را را رغم بزنند و این در سایپا اتفاق افتاده است.

رئیس انجمن قطعه سازان افزود: برای موفقیت در صنعت خودروسازی نیاز است مدیران شناخت لازم از این صنعت را داشته باشند و به اصطلاح در این صنعت بزرگ شده باشند تا بتوانند با برنامه ریزی و تعیین استراتژی مناسب، سازمان را اداره کنند.

وی گفت: مدیر موفق در صنعت خودروسازی نیاز دارد تا شبکه تامین چابک و قوی را در کنار خود داشته باشد تا بتواند برنامه های خود را در زمان مناسب اجرایی کند.

رضایی یادآور شد: با توجه به شناختی که جامعه قطعه سازان از مهندس جهرودی دارند، در شرایط حاضر گزینه ای بسیار مناسب برای مدیریت سایپا و رفع مشکلات قطعه سازان است و امیدوارم به عنوان سکاندار سایپا موفقیت های زیادی را جهت توسعه و موفقیت این شرکت کسب کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: