May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۳۹۷۴
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
0
افزایش نرخ عوارض خروج از کشور در فرودگاه‌ها امروز هم همچنان پر سروصداترین خبر اقتصادی بود.
پول‌نیوز - در پی پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 1397 مبنی بر افزایش عوارض خروجی از کشور از 70 به 220 هزار تومان در مرتبه نخست و برای بارهای دوم و سوم در هر سال به ترتیب 330 و 440 هزار تومان و به همین ترتیب بالاتر، که طی دیروز و امروز با واکنش‌های بعضا تند مردم مواجه شده، امروز محمود واعظی - رییس دفتر رییس جمهور - در مقام دفاع از این پیشنهاد برآمد و گفت که یکی ازمنابعی که برای کمک به اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شده همین عوارض خروج از کشور است، ولی اظهارات بعدی وی حاکی از احتمال عقب‌نشینی دولت از این پیشنهاد بود. به گفته وی قطعا دولت همواره به نظرات مردم توجه کرده است و هر جا دیده تصمیم گرفته شده دولت با عکس‌العمل اجتماعی مناسبی مواجه نشده، نظر نهایی خود را با خواست مردم تطبیق داده است.

واعظی خاطرنشان کرد که ما این انعطاف را خواهیم داشت که اگر در تصمیمات دولت، فشاری به قشری از مردم بیاید آن را بازنگری کنیم.

بنزین گران می‌شود؟

در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه سال ۱۳۹۶  آمده بود که وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساختهای تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه داری کل کشور تا سقف ۱۵ هزار ریال به مصرف برساند و همین موضوع شائبه افزایش قیمت بنزین را ایجاد کرد؛ به طوری‌که رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خود درمورد افزایش قیمت بنزین با اشاره به مجوز ٤٨ هزار میلیارد تومانی برای درآمدزایی از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی در بودجه امسال و سال های قبل گفت که برای افزایش قیمت بنزین فعلا برنامه‌ای مشخص نیست و هر گونه تصمیمی اطلاع رسانی و اعلام می شود.

بر اساس این گزارش، آخرین مرتبه ای که در قیمت بنزین تغییر ایجاد شد در خردادماه سال 1394 و در راستای یکسان سازی قیمت بنزین بود که طی آن قیمت بنزین سهمیه ای از ۷۰۰ تومان به هزار تومان تغییر یافت. همچنین نرخ بنزین سوپر ۱۲۰۰ تومان و گازوئیل ۳۰۰ تومان تعیین شد.

دانستن حق مردم است؛ کیفیت خودروها را سانسور نکنید!

وزارت صنعت، معدن و تجارت باز هم اقدام به سانسور گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی کرده و این بار جداول مقایسه کیفی خودروهای داخلی را از گزارش منتشره حذف کرده است تا رسانه‌ها و به‌تبع آن شهروندان از کاهش احتمالی کیفیت این محصولات آگاه نشوند. به راستی چرا این وزارتخانه به عنوان متولی این حوزه در کشور از انتشار کامل گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی واهمه دارد؟!

خریداران امروز سکه حراجی ضرر کردند

امروز حدود ۵۳۰۰ قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی در حراجی بانک کارگشایی به فروش رفت و طی آن ۲۹۰۰ قطعه سکه تمام بهار با پایه قیمت یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان فروخته شد. در فروش هر قطعه تمام بهار حداقل قیمت به یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان و حداکثر قیمت یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید. این در حالی است که در بازار آزاد قیمت‌ها که از صبح به حدود یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسیده بود تا عصر حدود ۹ تومان ارزان شده و قیمت‌های آخر تا یک میلیون و ۴۰۶ تومان نیز بود.

13 هزار میلیارد تومان چک برگشت خورد

در ماه گذشته (آبان) بیش‌از 13 هزار میلیارد تومان چک صادر شده به دلیل کامل نبودن موجودی حساب صادر کننده چک برگشت خورد.

دلار کمی پایین آمد

دلار که روز گذشته به بالاترین نرخ امسال رسید، قیمت آن امروز 3 تومان کاهش یافت و به 4214 تومان رسید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: عوارض خروجی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: