May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۴۶۷۳
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
0
افزونه ناشناس فایرفاکس جنجال آفریدپول‌نیوز - انتشار افزونه ای ناشناس توسط مرورگر فایرفاکس به نام Looking Glass در هفته گذشته باعث اعتراض و نگرانی برخی کاربران شد.

در حالی که بسیاری از کاربران اجازه نصب افزونه یادشده را بر روی رایانه های خود نداده بودند، افزونه مذکور به مرورگرهای اینترنتی آنها اضافه شد و همین مساله موجب شد تا بسیاری از افراد تصور کنند افزونه یادشده برای جاسوسی و گردآوری مخفیانه اطلاعات جمع آوری شده است.

یک نکته جالب در مورد این افزونه توضیح اسرارآمیز ارائه شده در مورد کارکرد آن بود: واقعیت من صرفا با شما متفاوت است. بسیاری از کاربران با حضور در شبکه های اجتماعی از یکدیگر در مورد این افزونه و عملکرد آن سوال می کردند.

در نهایت مشخص شد افزونه یادشده یک بدافزار یا ابزار هرزنامه نویسی نیست و با هدف تبلیغات به نفع سریالی به نام آقای ربات طراحی شده است. موضوع سریال تلویزیونی یاد شده یک هکر و مهندس امنیت سایبری است.

بررسی های مستقل نشان می دهد این افزونه کار خاصی انجام نمی دهد و تنها با هدف تبلیغات بازرگانی و با همکاری موزیلا و عوامل سازنده این سریال طراحی شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: فایر فاکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: