کد خبر: ۲۵۵۶۶۴
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
0
حسن منتظر تربتی گفت: با گازرسانی به شهر همت آباد، فاز نخست پروژه احداث خط انتقال گاز 52 کیلومتری همت آباد - بار در استان خراسان رضوی به ثمر نشسته است.
گاز به پایتخت فیروزه ایران رسیدپول‌نیوز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: پروژه خط انتقال گاز همت آباد_ بار در پایتخت فیروزه ایران، با بیش از 12 ميليارد تومان هزینه آماده بهره‌برداری است و به زودی افتتاح می‌شود.

حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در جمع خبرنگاران گفت: با گازرسانی به شهر همت آباد، فاز نخست پروژه احداث خط انتقال گاز 52 کیلومتری همت آباد - بار در استان خراسان رضوی به ثمر نشسته است.

حسن منتظر تربتی، طول خط انتقال یادشده از ابتدای خط تا شهرستان همت آباد را 13 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط انتقال به قطر 10 اینچ و با فشار طراحی 1050 پوند بر اینچ مربع از خط لوله گاز 12 اینچ موجود نیشابور- سبزوار در کیلومتر 158 منشعب شده و با رسیدن به شهرستان همت آباد، مردم این منطقه را از نعمت گاز بهره مند می کند.

وی اظهار کرد: تاسیسات نصب شده روی این خط انتقال شامل ایستگاه انشعاب ابتدای خط، ایستگاه فرستنده توپک، ایستگاه انشعاب، CGS همت آباد و ایستگاه حفاظت کاتدیک می شود.

تربتی همچنین با بیان اینکه هم اکنون حدود 30 کیلومتر از کل پروژه لوله گذاری شده است، گفت: هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم از نعمت گاز طبیعی منطقه مانند همت آباد، امیرآباد، بار و امثال آن بوده که خوشبختانه با همکاری مسئولان و تلاش همکاران، فاز نخست آن به زودی افتتاح می شود تا اهالی همت آباد امسال زمستانی بدون دغدغه را سپری کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، درباره کالاهای مصرف شده در اجرای پروژه گازرسانی به همت‌آباد گفت: در احداث این پروژه، حدود 1100 شاخه لوله به وزن تقریبی 665 تن مورد استفاده قرار گرفته که با احتساب سایر اقلام و کالاهای مورد نیاز پروژه از طریق 30 تریلر حمل شده است.

*آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال تقویتی 16 اینچ تربت حیدریه – کاشمر

به گفته تربتی، افزون بر بهره برداری از پروژه همت آباد_ بار، عملیات احداث خط لوله انتقال گاز تقویتی 16 اینچ تربت حیدریه – کاشمر به طول تقریبی 77 کیلومتر و با فشار طراحی 1050 پوند بر اینچ مربع که از حوالی شهر تربت حیدریه آغاز شده و تاCGS  کاشمر ادامه دارد نیز با هدف تقویت فشار گاز شهرهای واقع در منطقه و گازرسانی به مصرف کننده های جدید آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد: این خط لوله شامل یک ایستگاه فرستنده توپک، 5 ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه گیرنده توپک و 2 ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

وی یادآور شد: محل اجرای این پروژه در استان خراسان رضوی حد فاصل شمال شهر تربت حیدریه تا جنوب شهر کاشمر و در مجاورت خط لوله 12 اینچ موجود بوده و هزینه اجرای آن بیش از 60 میلیارد تومان برآورد شده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: