May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۶۵۴۱
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
0
پول‌نیوز -کیا سورنتو همواره یکی از پرفروش ترین محصولات کیا در بازار بوده است که در غیبت خودروهایی نظیر کیا موهاوی، کیا سول و کیا کارنز توانسته فروش قابل توجهی در ایران داشته باشد. این خودرو پس از به روز رسانی های گسترده ای که در سال 2016 بر روی آن اعمال شد، امسال با تغییراتی اندک به بازار عرضه می شود. این تغییرات اساسی موجب شده تا ظاهر کیا سورنتو به محصولات اروپایی نزدیک تر شود و توان رقابت با خودروهای بنز، بی ام و و ولوو را داشته باشد.

هر آنچه باید درباره کیا سورنتو 2017 بدانید (+عکس)

بررسی طراحی داخلی

با نشستن در کابین کیا سورنتو شاهد یک طراحی نسبتا ساده خواهید بود که در عین زیبایی از حالتی فانتزی و اغراق آمیز فاصله زیادی دارد. از نکات قابل توجه در طراحی داخلی کیا سورنتو سقف سانروف و دو تکه این خودرو است که زیبایی کابین آن را دو چندان می کند. همچنین طراحان کیا با افزودن یک ردیف صندلی در انتهای سورنتو، این خودرو را در مدل های 5 و 7 صندلی تولید و عرضه می کنند.

هر آنچه باید درباره کیا سورنتو 2017 بدانید (+عکس)

افزون بر این، کیفیت صندلی ها نیز نسبت به مدل های پیشین بهبود قابل توجهی یافته است. کیا سورنتو مجموعه ای کامل از امکانات رفاهی را در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد که از جمله آنها می توان به سیستم ورود بدون کلید، سیستم حافظه یکپارچه برای صندلی راننده و آینه های جانبی، گرمکن فرمان، سنسور باران، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، صندلی های تاشو ردیف دوم و سوم، سیستم استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، حرکت افقی صندلی های ردیف دوم، نمایشگر 6.1 اینچی لمسی و سیستم کمکی پارک هوشمند اشاره کرد.

بررسی مشخصات فنی

کیا سورنتو مدل 2017 موجود در ایران به پیشرانه ای 4 سیلندر به حجم 2400 سی سی با قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته به چرخ ها منتقل می کند. این پیشرانه با توجه بدنه سنگین کیا سورنتو چنگی به دل نمی زند اما به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای بالاتر از 2500 سی سی امکان ورود نسخه مجهز به پیشرانه 3.3 لیتری در ایران وجود ندارد. کیا سورنتو با وجود اینکه از استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می برد مصرف سوخت بالایی دارد و در مدل دو دیفرانسل به ازای هر 100 کیلومتر 11.2 لیتر در شهر و 9.4 لیتر در جاده بنزین می سوزاند.

تجهیزات ایمنی

محصولات کیا و به خصوص کیا سورنتو همواره به لحاظ ایمنی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده اند. کیا سورنتو با برخورداری از امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور پارک عقب و دوربین 360 درجه توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی بزرگراه ها دریافت کند.

از دیگر مشخصات ایمنی کیا سورنتو می توان به سیستم تعلیق با قابلیت ثابت نگه داشتن ارتفاع خودرو در هنگام حمل بار و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC اشاره کرد. به لطف استفاده از فولاد با قدرت بالا در بدنه کیا سورنتو، این خودرو از استحکام بالایی در هنگام سوانح برخوردار است، هرچند این افزایش ایمنی به قیمت بالا رفتن وزن خودرو و مصرف سوخت آن به دست آمده است.

قیمت کیا سورنتو هم اکنون در بازار ایران 295 میلیون تومان است که تقریبا با قیمت هیوندای سانتافه وارداتی برابر است. افزون بر این قیمت کیا سورنتو مدل GT نیز در بازار آزاد حدود 325 میلیون تومان ارزیابی می شود. با توجه به قیمت بالای این خودرو شما می توانید مدل های کارکرده آن را از فروشگاه آنلاین خودرو دست دوم همراه مکانیک خریداری کرده و از مزایایی نظیر کارشناسی خودرو، امکان خرید لیزینگی، اشتراک یکساله با خدمات امداد جاده ای و شهری، گارانتی فنی و بدنه و خدمات حقوقی و عقد قولنامه نیز بهره مند شوید.

 همچنین به منظور تعیین قیمت محصولات کیا نیز می توانید از برنامه محاسبه قیمت خودرو کارکرده همراه مکانیک در آدرس:
www.hamrah-mechanic.com/carprice/ استفاده نمایید.

برچسب ها: کیا سورنتو ، خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: