April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۶۸۳۸
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
0
این شهر در طول تاریخ با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده، ولی با این وجود جایگاه خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... حفظ کرده است.
پول‌نیوز - تبریز یکی از مهم‌ترین و در عین حال زیباترین شهرهای ایران است که علاوه بر جایگاه ویژه در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، هنری و ... دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. این شهر در طول تاریخ با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده، ولی با این وجود جایگاه خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... حفظ کرده است.

سفر 5 روزه به تبریز (+عکس)

از اینرو، در ادامه برنامه سفری پنج روزه به تبریز ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده اغلب دیدنی‌های مشهور تبریز با رعایت بعد مسافت – به جهت صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل و سهولت رفت و آمد - در کنار امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها گنجانده شود.


سفر 5 روزه به تبریز (+عکس)

بدیهی است این برنامه از طرف وب‌سایت کجارو به صورت برنامه‌ای بهینه برای سفر به تبریز ارائه شده و مبدا پیش فرض برای این سفر تهران خواهد بود و تلاش شده است تا در دو بخش جاده‌ای و شهری دیدنی‌های مورد علاقه گردشگران معرفی شوند. البته گردشگران بسته به هدف یا زمان سفر خود می‌توانند برنامه دیگری را برای سفر خود اجرا کنند.


سفر 5 روزه به تبریز (+عکس)

مسیرهای مختلفی برای سفر از تهران به تبریز وجود دارند؛ ولی نزدیک‌ترین و بهترین مسیر میان دو شهر تهران و تبریز در حدود ۶۸۷ کیلومتر و از طریق آزادراه زنجان - تبریز است و در حدود شش ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد.


سفر 5 روزه به تبریز (+عکس)


برای این سفر ابتدا باید وارد بزرگراه شیخ فضل الله شده و سپس مسیر را تا اتوبان تهران – کرج ادامه دهید تا به کرج برسید. دوباره همان مسیر را در اتوبان تهران – کرج تا شهر قزوین ادامه دهید. پس از قزوین مسیر را در اتوبان قزوین – زنجان ادامه دهید و در نهایت، پس از عبور از زنجان وارد آزادراه زنجان – تبریز شوید. مدت زمان پیمودن مسافت این آزادراه سه ساعت است.

روز نخست سفر را با حرکت به سمت قزوین آغاز کنید. فاصله تهران تا قزوین در حدود ۱۶۲ کیلومتر است که تقریبا ۲ ساعت طول می‌کشد. قزوین یکی از شهرهای توسعه یافته ایران است که دارای دیدنی‌های تاریخی بسیاری است؛ حتی به دلیل رواج هنر خوشنویسی در این شهر به «پایتخت خوشنویس ایران» نیز شهرت دارد. پس بهتر است تا حداقل یک روز و نیم در این شهر اقامت کرده و از دیدنی‌های آن لذت ببرید.

هزینه‌ی هر وعده‌ غذایی در سفر به تبریز به‌طور متوسط بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان است. اگر غذا را در هتل میل کنید، معمولا برای یک وعده غذا همراه با پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی حدود ۵۰ هزار تومان پرداخت خواهید کرد. غذاهای محلی هزینه‌ی پایین‌تری دارند. تبریز هم مانند همه‌ی شهرها، فست‌فود و رستوران‌های متوسط دارد که هزینه‌ی هر پرس غذای آنها حدود ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

هزینه حمل و نقل در تبریز

تبریز دو خط اتوبوس تندرو یا بی‌آرتی دارد که در بیشتر مسیرهای شهر توقف می‌کنند. بلیت اتوبوس برای هر نفر بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است.

متروی تبریز کامل نشده است، اما در بعضی از نقطه‌های شهر امکان استفاده از مترو را دارید.

کرایه‌ی تاکسی زرد برای مسیرهای کوتاه و فاصله‌ی بین چهارراه‌ها۵۰۰ تومان است و در مسیرهای دیگر بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان.

اسفتاده از اپلیکیشن تاکسی اینترنتی قونقا گزینه‌ی بعدی در سفر به تبریز است.

گردش در قزوین را با کلیسای کانتور آغاز کنید. کلیسای کانتور معروف به «برج ناقوس» در جنگ جهانی دوم در زمان اشغال ایران به دست روس‌ها در شهرستان قزوین ساخته شد. پس از خروج روس‌ها از ایران این کلیسا خالی شد. در ایران مسیحی‌های ارتدکس ساکن نیستند و به همین دلیل این بنا هم‌اکنون به عنوان یک بنای تاریخی حفظ و نگهداری می‌شود و البته درون این کلیسای زیبا، چند ویترین فروش جواهرات دست ساز قرار دارد.

عمارت چهل ستون قزوین، معروف به عمارت کلاه فرنگی بنایی در شهر قزوین است. این بنا که تنها کوشک باقی‌مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی دوران شاه تهماسب است، در مرکز شهر قزوین و در میدان آزادی (سبزه میدان ) قرار دارد و در دوره صفویه و زمانی که قزوین پایتخت بود به کلاه فرنگی مشهور بود.

یکی از زیباترین و مشهورترین بناهای تاریخی قزوین کاروانسرا یا سرای سعدالسلطنه است که قدمت آن به زمان ناصرالدین شاه در دوران قاجار بازمی‌گردد. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین بناهای عمومی و سراهای بازرگانی کشور در دوره قاجار محسوب می‌شود.




منبع:کجارو
برچسب ها: تبریز ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: