April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۷۰۳۴
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
0
هواپیماهای مسافربری تجاری در سال میلادی گذشته هیچ تلفات انسانی بر اثر سوانح نداشتند که سال ۲۰۱۷ را ایمن‌ترین سال در تاریخ پروازهای مسافربری تجاری ساخت.
2017 و ثبت یک اتفاق خوب در تاریخ ایرلاین‌های جهانپول‌نیوز - از هر نظری که بررسی شود، سال ۲۰۱۷ ایمن‌ترین سال برای پرواز بود و برای نخستین بار در حدود هفت دهه اخیر از زمانی که نخستین پرواز مسافربری تجاری انجام شد، هیچ مسافری جانش را در سقوط هواپیما از دست نداد.

طبق اعلام یک شرکت مشاوره هلندی و یک گروه ایمنی هواپیمایی، هواپیماهای مسافربری تجاری در سال میلادی گذشته هیچ تلفات انسانی بر اثر سوانح نداشتند که سال ۲۰۱۷ را ایمن‌ترین سال در تاریخ پروازهای مسافربری تجاری ساخت.

سوانح ایرلاین‌ها از سال ۱۹۹۲ به طور مستمر روال کاهشی داشته است. در یک ربع قرن اخیر فناوری، هواپیماها و موتورهای هواپیمای جدیدی به بازار آمده‌اند و تغییرات در آموزش خلبان و مقررات جهانی، کاهش قابل توجه سوانح شرکت‌های هواپیمایی را در پی داشته است.

شمار سوانح در حالی افت چشمگیر پیدا کرد که تعداد سفرهای هوایی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. طبق اعلام سازمان بین‌المللی هوانوردی، حدود ۳.۷ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ پرواز کردند که نسبت به ۲۵ سال گذشته، بیش از سه برابر افزایش داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود با ارسال پیامی با این مضمون که "از زمان روی کار آمدنم درباره هواپیمایی تجاری بسیار سخت‌گیر بوده‌ام"، تلاش کرد سهمی در این موفقیت را به نام خود کند.

اما رئیس جمهور آمریکا به سیاست‌ بخصوصی در دوران ریاست جمهوری خود اشاره نکرد. با این‌همه دولت آمریکا در اکتبر تدابیر بازرسی جدیدی را برای پروازهایی که به مقصد این کشور انجام می‌شود، به اجرا گذاشت. وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش از آن به ۹ شرکت هواپیمایی دستور داده بود حمل دستگاه‌های الکترونیکی بزرگتر از یک تلفن همراه را در داخل هواپیما ممنوع کنند.

منابع هواپیمایی متعددی به NBC نیوز گفتند ایمنی پرواز بالاتر، نتیجه دهه‌ها کار رگولاتورها است. این منابع هواپیمایی همچنین به تلاش شرکت‌های هواپیمایی و سازندگان هواپیما برای کاهش سوانح اشاره کردند.

شرکت مشاوره هواپیمایی هلندی  To۷۰ و گروه "شبکه ایمنی هواپیمایی" هر دو اعلام کرده‌اند در سال ۲۰۱۷ هیچ مورد تلفات مسافران پروازهای تجاری وجود نداشته و ۲۰۱۷ ایمن‌ترین سال تاکنون برای سفرهای هوایی تجاری بوده است.

بنابر برآورد شرکت To۷۰، نرخ سوانح مرگ‌بار برای پروازهای مسافربری بزرگ ۰.۰۶ در هر یک میلیون پرواز یا یک سانحه تلفات برای هر ۱۶ میلیون پرواز بوده است. گروه "شبکه ایمنی هواپیمایی" نیز اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ هیچ تلفاتی در پروازهای جت مسافربری تجاری وجود نداشته اما ۱۰ سانحه هواپیمایی مرگبار به مرگ ۴۴ سرنشین و مرگ ۳۵ نفر در زمین منجر شد که شامل هواپیماهای باری و هواپیمای توربو تراپ مسافری بوده است.

این آمار شامل ۱۲ کشته در ۳۱ دسامبر می‌شود که طی آن هواپیمای نیچر ایر سسنا چند دقیقه پس از اوج گرفتن در یک منطقه کوهستانی در کاستاریکا سقوط کرد.

در مقایسه، ۱۶ سانحه و  ۳۰۳ کشته در سال ۲۰۱۶ در میان شرکت‌های هواپیمایی وجود داشت.

مرگبارترین سانحه سال گذشته در ژانویه روی داد که یک هواپیمای باری ترکیه زمانی که تلاش داشت با وجود مه شدید در یک فرودگاه در قرقیزستان فرود آید، در روستایی نزدیک فرودگاه سقوط کرد و ۳۵ نفر در روی زمین و همه چهار سرنشین آن کشته شدند.

طبق اعلام "شبکه ایمنی هواپیمایی"، سال ۲۰۱۷ از نظر شمار سوانح مرگبار و همچنین از نظر تلفات ایمن‌ترین سال بود. طی دو دهه گذشته تلفات هواپیمایی در سراسر جهان به طور مستمر کاهش داشته است و در سال ۲۰۰۵، ۱۰۱۵ کشته در پروازهای مسافربری تجاری در سراسر جهان وجود داشت.

آمریکا آخرین بار در فوریه سال ۲۰۰۹ یک سانحه جت مسافربری مرگبار داشت که طی آن پرواز ۳۴۰۷ کلگان ایر فلایت از باند در کلارنس سنتر نیویورک منحرف شد و ۴۹ نفر سرنشین و یک نفر در زمین کشته شدند.

تعداد ۴۱۲ نفر در سال ۲۰۱۶ در سوانح هواپیمایی در آمریکا کشته شدند که تقریبا همه آنها سوانح هواپیمایی بودند و هیچ یک شرکت‌های هواپیمایی مسافربری تجاری نبودند.

آخرین سانحه هواپیمایی مسافربری مرگبار در جهان در نوامبر سال ۲۰۱۶ نزدیک مدلین کلمبیا روی داد و آخرین سانحه هواپیمایی مسافربری تجاری در اکتبر سال ۲۰۱۵ در مصر روی داد که بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: