April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۰۸۰۵
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
0
هنگ کنگ عنوان آزادترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص دادپول‌نیوز - برای بیست و دومین سال متوالی، هنگ کنگی ها عنوان آزاد ترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص دادند.

بر اساس شاخص آزادی اقتصادی که به تازگی توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، هنگ کنگ برای بیست و دومین سال متوالی عنوان آزاد ترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داد.

در این شاخص ۴ معیار مقررات، دولت محدود، کارآمدی رگولاتوری و بازارهای باز وجود دارد. بر اساس این گزارش، افراد در جوامع آزاد به لحاظ اقتصادی بیش از ۲ برابر متوسط جهانی درآمد کسب می کنند.

به دلیل عامل آزادی اقتصادی در هنگ کنگ، قوانین بهتری برای کسب درآمد بالاتر، طول عمر بیشتر و محیط بهتر وجود دارد؛ ضمن اینکه در حال حاضر هنگ کنگ ۹۷ درصد به یک مکان خدمات محور تبدیل شده است و بیش از این اقتصادی بر پایه تولید داشته است.

در این شاخص سنگاپور، نیوزلند، استرالیا و سوییس به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند. از سویی دیگر ۱۹ اقتصاد پیشرفته از جمله آمریکا، ژاپن و سوئد در این رتبه بندی تنزل پیدا کرده اند؛ اما کشورهای درحال توسعه مانند هند، میانمار و فیلیپین در این رتبه بندی بالا آمده اند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: