May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس سابق اینتل شرکت تولید تراشه تاسیس کردپول‌نیوز - رنه جیمز رئیس سابق شرکت اینتل شرکت جدیدی برای تولید تراشه به نام Ampere تاسیس کرده است. این شرکت در اولین گام تراشه های سرور مبتنی بر معماری ARM تولید کرده است.

به نقل از وی تری، تراشه جدید این شرکت 64 بیتی و از نوع v8-A است و سرعت آن به 3.3 گیگاهرتز می‌رسد. یک ترابایت حافظه از جمله دیگر ویژگی های این تراشه 125 واتی است.

این مدیر زن سابق اینتل معتقد است تاسیس یک شرکت تازه تولید تراشه فرصت تازه ای است و طراحی و عرضه تراشه های جدیدی را ممکن می کند که تا به حال وجود نداشته اند و لذا وی تصمیم گرفت تا این چالش را بپذیرد.

هنوز قیمت این تراشه و برخی جزئیات فنی دیگر ان اعلام نشده ولی شرکت سازنده مدعی است سرعت عملکرد و کیفیت این تراشه در حد بسیار مطلوبی است و می تواند تراشه های رقیب را پشت سر بگذارد.

Ampere مورد پشتیبانی شرکت خصوصی Carlyle Group نیز هست که رنه جیمز قبلا در آن شاغل بوده است. البته میزان حمایت مالی شرکت های خصوصی و تجاری از این شرکت نوپا اعلام نشده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: