May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۲۲۵۹
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
0
پول‌نیوز - مسعود کرباسیان که به هند سفر کرده می‌گوید در روزهای آینده ۱۵ سند تفاهم و همکاری با هند در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست با طرف هندی امضا خواهد کرد.

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری  و هیئت بلند پایه سیاسی و اقتصادی در سفر هند گفت: برنامه‌های این سفر بیشتر جنبه فرهنگی دارد و با ایرانیان مقیم حیدرآباد، مردم، علما و دانشمندان حیدرآبادی دیدار داشتیم. در زمینه اقتصادی نیز فردا سندهای همکاری به امضا خواهد رسید.

وی ادامه داد: از چند ماه گذشته مذاکراتی در این زمینه داشته ایم و تفاهم نامه هایی در این زمینه نهایی شده است و فردا 15 سند همکاری در بخش های مختلف میان ایران و هند فردا در دهلی نو به امضا  خواهد رسید. این سندها در زمینه اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، راه و راه آهن و حوزه های دیگر موردعلاقه دو کشور است.  

کرباسیان گفته است: یکی از مهمترین سندهای همکاری که فردا میان مقامات دو کشور امضاء خواهد شد درباره بندر چابهار و بحث ترانزیت از بندر است که می تواند هند را به آسیای مرکزی متصل کند.

وی ادامه داده است:هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت و محصولات پتروشیمی از ایران است  و صادرات به این کشور نیز به خوبی ادامه دارد و در حال حاضر مشکلی در زمینه بانکی و مالی با این کشور نداریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: