April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۳۱۳۹
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
0
آمادگی 30 کوهنورد متخصص برای انتقال پیکرهای حادثه سقوط هواپیماپول‌نیوز -مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: 30 نفر از کوهنوردان متخصص هلال احمر در منطقه پادنای سمیرم حضور و آمادگی دارند تا به محض پایداری هوا، عملیات انتقال پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را از سربگیرند.

منصور شیشه فروش افزود: این کوهنوردان با تجهیزات کامل در منطقه حضور دارند اما در وضعیت فعلی امکان انجام عملیات وجود ندارد. وی آخرین وضعیت آب و هوایی منطقه پادنای سمیرم را وزش باد شدید، مه آلودگی، ابر ضخیم و بارش باران و برف اعلام و تصریح کرد: یک دستگاه خودروی هواشناسی آنلاین به این منطقه اعزام شده و وضعیت آب و هوا را بصورت لحظه ای گزارش می کند.

شیشه فروش با اشاره به آمادگی تیم های امداد در منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عوامل امدادی با پشتیبانی بالگردها و کوهنوردان حرفه ای در دو یال رشته کوه دنا مترصد پایداری هوا برای ادامه عملیات امداد هستند.

وی اضافه کرد: به محض پایدار شدن شرایط آب و هوایی، عملیات امداد و انتقال پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیما با دستور سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان امداد و نجات هلال احمر آغاز می شود.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما به دلیلی نا معلوم قبل از رسیدن به مقصد در کوه های دنا در شهرستان سمیرم سقوط کرد.

امدادگران روز سه شنبه هفته گذشته ( یکم اسفند ) موفق به یافتن لاشه هواپیما شدند و برای یافتن و انتقال پیکر سرنشینان این هواپیما و جعبه سیاه آن اقدام کردند اما شرایط نامساعد جوی در منطقه بویژه از روز پنجشنبه هفته گذشته تا کنون مانع از ادامه فعالیت آنان شده است. سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: